رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان؛

طرح شهاب اجرا می شود

در سال تحصیلی جدید طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) برای 90 هزار دانش آموز خوزستانی اجرا می گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال حیدری، رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید در مجموع 12 منطقه آموزشی تحت پوشش برنامه ملی "شهاب" قرار می‌گیرند، اظهار کرد: امسال تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش در استان به 90 هزار دانش‌آموز می‌رسد.
وی بیان داشت: برنامه ملی شهاب در سال تحصیلی 96 – 95 علاوه بر مناطق آموزشی چهارگانه اهواز در شهرهای آبادان و مسجدسلیمان نیز اجرا شده بود. امسال شش منطقه اندیمشک، بهبهان، شوشتر، لالی، سوسنگرد و خرمشهر نیز به این مناطق افزوده می‌شوند و مجموعاً 12 منطقه تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند.
حیدری اذعان کرد: برنامه مذکور از دوره دوم ابتدایی آغاز شده و تا دوره دوم متوسطه ادامه می‌یابد، سال گذشته در مجموع 49 هزار دانش‌آموز خوزستانی تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار گرفتند که امسال این عدد به 90 هزار دانش‌آموز خواهد رسید.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هدف طرح شهاب شناسایی 8 استعداد دینی و مذهبی، ریاضی، علوم تجربی، علوم اجتماعی، ادبی، هنری، حرکت بدنی و استعداد فضایی در دانش‌آموزان است. این طرح با همکاری مشترک بنیاد نخبگان و وزارت آموزش و پرورش اجرا می گردد.
وی تصریح کرد: 5 سال اول اجرای طرح به شناسایی استعدادها اختصاص دارد. با توجه به اینکه طرح شهاب از سال تحصیلی 94 - 93 آغاز شده است، هنوز وارد فاز هدایتی برنامه نشده‌ایم و شیوه‌نامه هدایت دانش‌آموزان، تحت پوشش طرح ابلاغ نشده است. در واقع پیشروترین منطقه ما در استان، منطقه 2 اهواز است که از سال 94 - 93 برنامه شهاب در این منطقه اجرایی شده است.
جمال حیدری اذعان داشت: اطلاعاتی که در برنامه ملی شهاب درباره دانش‌آموزان به دست می‌آید، به صورت نسبی در اختیار اولیا قرار می‌گیرد تا آن‌ها نیز حمایت کافی از فرزندان خود داشته باشند. برنامه ملی شهاب در شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان می‌تواند بسیار مفید باشد و یکی از فواید این برنامه را می‌توانیم در آینده در بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ببینیم.
وی افزود: آموزگارانی که درگیر طرح شهاب هستند، یک دوره آموزشی 34 ساعته و مدیران مدارس نیز یک دوره 16 ساعته را از شهریور تا مهرماه می‌گذرانند.
انتهای پیام/گ

اجرای طرح ملی شهاب در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.