پلمب کارخانه تولید آسفالت در سبزوار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار از پلمپ یک کارخانه تولید آسفالت به علت ایجاد آلودگی هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی خبرداد.

پلمب کارخانه تولید آسفالت در سبزواربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ حمید صادقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت:: توقف فعالیت این کارخانه با هماهنگی دادستانی و توسط اداره حفاظت محیط زیست سبزوار به علت بی توجهی مسئول آن به اخطار‌های صادره مبنی بر رفع آلودگی و رعایت الزامات زیست محیطی صورت گرفت.

وی ادامه داد: این کارخانه تولید آسفالت تا رفع کامل آلودگی و رعایت الزامات زیست محیطی پلمب خواهد ماند. واحد‌های صنعتی که الزامات زیست محیطی را رعایت نکنند علاوه بر معرفی به مراجع قضایی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست واحد آلاینده شناخته می‌شوند.

صادقی گفت: این واحد‌ها به استناد قانون مالیات بر ارزش افزوده مشمول پرداخت عوارض آلایندگی به میزان یک درصد فروش محصول خود به خزانه دولت خواهند بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در راستای وظایف قانونی خود واحد‌های صنعتی آلاینده محیط زیست را در هر فصل از سال به وزارت اقتصاد و دارایی معرفی می‌کند تا نسبت به محاسبه و دریافت عوارض آلایندگی و واریز آن به خزانه دولت اقدام شود.

انتهای پیام//ف. م

 

 

پلمپ کارخانه بدلیل ایجاد آلودگی هوادر سبزوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.