گزارش میدانی/

آزادسازی ۱۰۰ کیلومتر مربع در جنوب‌شرقی سوریه

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت با آغاز عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش در جنوب شرقی سویدا مساحتی در حدود صد کیلومتر مربع را آزاد کردند.

آزادسازی ۱۰۰ کیلومتر مربع در جنوب‌شرقی سوریهبه گزارش خبرنگار تحولات منطقه ی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت با آغاز عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش در جنوب شرقی سویدا مساحتی در حدود صد کیلومتر مربع را آزاد کردند.

به نقل از اعلام الحربی  مساحت آزادسازی شده مذکور شامل آزادسازی کامل تپه‌های راهبردی «اسدی، شارین و ریاحی و بعر الاسبونی»  می‌شود و نیروهای مقاومت به بلندی «الصوت» و« وادی الصوت» در مرزهای مشترک سوریه و اردن رسیدند.

یکی از یگان‌های ارتش سوریه در مناطق آزادسازی شده اقدام به خنثی‌سازی بمب‌های کاشته شده در مسیر و تثبیت موقعیت نواحی آزادسازی شده کردند.

از جنوب سوریه که به شمال آن می‌رویم ارتش این کشور با انجام عملیاتی در حومه جنوب شرقی رقه توانست پس از درگیری با تروریست‌های داعش روستاهای «النمیصه، الجابرو الخمیسیه» را به تسلط خود درآوردند.

در این عملیات که کشته‌ و زخمی‌های زیادی در میان عناصر تروریستی بر جای گذاشت نیروهای سوری موفق شدند ضمن پیشروی در این محور، به فاصله دو کیلومتری محور غربی  شهر المعدان برسند.

این شهر از جمله اماکنی است که تحت کنترل تروریست‌های داعش قرار داشت و به نوعی کلید آزادسازی مرزهای شمال غربی استان دیرالزور به شمار می رود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار