سروش مطرح کرد؛

انجام سالانه ۸ هزار عمل جراحی چاقی در کشور/ چاقی کودکان نگران‌کننده است

دبیر علمی سمینار چاقی با اشاره به شیوع چاقی به ویژه در میان کودکان از انجام سالانه هشت هزار عمل جراحی چاقی در کشور خبر داد.

انجام سالیانه ۸ هزار عمل جراحی چاقی در کشور / چاقی کودکان ایرانی نگران‌کننده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سروش رئیس بیمارستان شریعتی‌ در سمینار چاقی و دیابت که صبح امروز در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان اینکه چاقی در کشورمان رو به افزایش است، گفت: چاقی با بیماری‌های بسیاری در ارتباط است و یکی از عوامل ابتلا به سرطان محسوب می‌شود به همین دلیل باید برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، غربالگری‌ در زمینه چاقی انجام شود.

سروش با اشاره به میزان جراحی‌های چاقی در ایران و جهان عنوان کرد: در آمریکا در گذشته 20 هزار عمل چاقی انجام می‌شد اما این میزان اکنون به 500 هزار مورد رسیده است در ایران هفت تا پنج هزار عمل جراحی چاقی در سال انجام می‌شود.

سروش با بیان اینکه چاقی در کودکان ایرانی نگران‌ کننده‌ است، تصریح کرد: در ایران 15 درصد مردان، 30 درصد زنان و در مجموع 18 میلیون نفر چاق هستند.

دبیر علمی سمینار چاقی و دیابت خاطرنشان کرد: بحث چاقی و تغذیه باید جدی گرفته شود و مردم به فعالیت‌های بدنی بیشتر توجه کنند.

هزینه بالای درمان چاقی در ایران

وی به هزینه بالای درمان چاقی در کشور اشاره کرد و افزود: جراحی چاقی اقدامی پر هزینه است و حدود یک میلیون هزینه دارد.

دبیر علمی سمینار چاقی و دیابت به دستورات سازمان بهداشت جهانی برای کاهش چاقی اشاره کرد و گفت: سازمان بهداشت جهانی مقابله با چاقی را در دستور کار قرار داده و امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها بتوانیم این معضل‌ بزرگ اجتماعی و بهداشتی را کنترل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار