مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون خبرداد:

دیوار کشی سیمانی تهدیدی جدی برای باغ های تیران و کرون است

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون گفت: دیوار کشی با استفاده از سیمان و بلوک سیمانی تهدیدی جدی علیه باغ ها و افزایش آفات کشاورزی در شهرستان تیران و کرون است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن حاج عابدی،  افزود: دیوار و حصار کشی اطراف باغ های شهرستان تیران و کرون ازسوی کشاورزان و ساختمان سازی در اراضی کشاورزی حوزه باغبانی و کشاورزی این شهرستان را با چالش روبرو ساخته که تخریب اراضی کشاورزی، تغییر در اکوسیستم و افزایش آفات از جمله آسیب های این اقدام است.

وی بیان کرد: در گذشته دیوارهای کوتاه با گل و سنگ اطراف برخی باغ ها و اراضی کشاورزی کشیده می شد که این دیوارها نه تنها از ورود هوا جلوگیری نمی کرد بلکه موجب گردش و چرخش باد و هوای خنک در باغ هاو بوستانها می شد اما اکنون و جود دیوارهای بلند و سیمانی این امکان را از بین برده است.

در سازه قدیمی باغ ها امکان نفوذ هوا به باغات وجود داشت و این گردش هوا و اکسیژن مانع رشد آفت های کشاورزی می شد اما چند سال اخیر که ساختمان سازی در اراضی کشاورزی و دیوارکشی های بلند سیمان و بلوک افزایش یافته آفت ها نیز بیشتر شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: تغییر در بافت کشاورزی و تبدیل باغ ها از یک مرکز تولید محصولات کشاورزی به مرکز تفریحی با ساخت ویلا، تهدید جدی برای تولید محصولات باغی است که همکاری مردم در جلوگیری از این روند به رشد تولید و حراست از اراضی کشاورزی می شود.

حاج عابدی با اشاره به اینکه گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در شهرستان فعال است، تصریح کرد: هم اکنون ساخت و ساز و دیوارکشی غیرمجاز در باغ های شهرستان کنترل و متخلفین به دادگاه معرفی می شوند که سالیانه بیش از 20 حکم تخریب ساخت و ساز در اراضی کشاورزی اجرا می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.