مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم عنوان کرد:

استفاده 25 هزار قمی از حمل و نقل عمومی در اربعین سال گذشته

96 دستگاه اتوبوس برای مسافران قمیدر پیاده روی اربعین حسینی امسال در مرزها درنظر گرفته شده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از قم؛  ابوالفضل جمالی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی یک حرکت بزرگ مردمی است، اظهار کرد: دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی تلاش می‌کنند تا این حرکت مردمی را تقویت کنند و توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه استان قم طی سال‌های اخیر به صورت ویژه در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در خاک ایران و عراق گام‌های مطلوبی برداشته است، اضافه کرد: هزاران ایرانی در ایام اربعین از نقاط مختلف کشور به سمت عراق سفر می‌کنند به همین علت برای اعزام این افراد باید برنامه‌ریزی مطلوبی دنبال شود تا آنها در مسیر با مشکل خاصی مواجه نشوند.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان قم با تاکید بر اینکه سال گذشته 25 هزار نفر از مردم استان قم در قالب 961 دستگاه از بخش حمل و نقل عمومی برای اعزام به سمت شلمچه، مهران و چزابه استفاده کردند، تصریح کرد: 96 دستگاه اتوبوس نیز برای مسافران در مرزها درنظر گرفته شده بود که زائران را در مسیرهای کوتاه جابه جا می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های شهرداری ایمنی لازم برای تردد در سطح جاده‌های کشور را ندارد چرا که اگر اتفاقی رخ دهد نمی‌توانیم پوشش بیمه‌ای لازم را داشته باشیم به همین علت بر اساس آیین‌نامه دستگاه‌ها فقط می‌توانند برای اعزام نیروهای خودشان از این اتوبوس‌ها استفاده کنند.

جمالی با بیان اینکه امسال نیز استان قم در قالب ستاد زائران اربعین حسینی درحال انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات به زائران است، مطرح کرد: اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم نیز با دیگر مجموعه‌ها و دستگاه‌ها تلاش می‌کند تا همانند سال گذشته برای تامین بسترهای مورد نیاز در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده کند.

وی بر لزوم مشارکت رانندگان اتوبوس‌های جاده‌ای و شرکت‌های خصوصی تاکید کرد و افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی امسال با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

انتهای پیام/ت

استفاده 25 هزار قمی از حمل و نقل عمومی در اربعین سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار