بهره برداری از نخستین کارخانه مجهز فرنچ فرایز سیب‌زمینی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: نخستین کارخانه فرنچ فرایز سیب‌زمینی در استان اردبیل آماده بهره برداری شده و قرار است در هفته دولت با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در چهل و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: این کارخانه با ظرفیت 100 هزار تن نقش بزرگی در اشتغال استان ایجاد می کند و با راه اندازی آن 50 درصد محصولات تولیدی به کشورهای همجوار صادر می شود.

وی افزود: با بهره ‌برداری از مجهزترین کارخانه فرآورده ‌های سیب‌زمینی ، مشکل اساسی سیب‌ زمینی ‌کاران استان اردبیل تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: بر اساس تمهیدات به‌ عمل ‌آمده این کارخانه صنایع تبدیلی سیب‌ زمینی قادر است تنها در یک نوبت کاری 30هزار تن غده‌ خام این محصول را به محصول نیمه ‌آماده‌ای که اصطلاحا فرنچ فرایز است، تبدیل کند.

خدابخش افزود: این کارخانه این قابلیت و توانایی را نیز دارد که در سه نوبت کاری بیش از 100 هزار تن سیب‌ زمینی را فرآوری کند.

وی افزود: علت کاهش صادرات این محصول ثابت بودن نرخ ارز و تورم 10 درصدی بوده و امسال در قانون بودجه دولت جبران مابه التفاوت را بعنوان مشوق صادرات در دستور کار دارد و صادرکنندگان می توانند از این مزایا استفاده کنند.

سیب ‌زمینی یکی از محصولات اصلی تولیدی مردم استان است که تولید مازاد بر نیاز قابل ملاحظه‌ ای دارد و در راستای حمایت از سیب ‌زمینی ‌کاران استان باید صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول با قدرت و مدیریت در عرصه خدمت ‌رسانی حضور داشته باشد و این صنایع اجازه ندهند تولید مازاد بر نیاز این قشر زحمتکش در انبارها تلف شده و یا اینکه با افت شدید قیمت ، متحمل زیان شوند.

 

انتهای پیام/ح

صادرات محصولات تولیدی به کشورهای همجوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.