اسلامی مطرح کرد؛

نقش مهم فشار خون در بروز سکته‌های مغزی/ درمان نارسایی‌های قلبی با استفاده از باتری

دبیر علمی نوزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق گفت: زمانی که ضربان قلب آهسته است باتری‌های قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نقش مهم فشار خون در بروز سکته‌های مغزی/ باتری‌های قلبی به کمک مبتلایان به نارسایی‌های قلبی می‌آیندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود اسلامی دبیر علمی نوزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق در نشست خبری تازه‌های قلب و عروق که صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این کنگره در اختیار قرار دادن مطالب علمی جدید در دست متخصصان قلب و عروق است؛ در این کنگره حدود 30 متخصص از کشورهای آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن حضور دارند.

وی بیان کرد: در این کنگره درباره روش‌های تشخیصی نوین‌ مانند اکوکاردیوگرافی‌ سه و چهار بعدی‌، استفاده از ام‌ آر‌ آی‌، داروهای جدید قلبی‌ و داروهای جدید برای رفع تنگی عروق کرونل‌ بحث‌ می‌شود.

دبیر علمی نوزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق افزود: یکی از موضوعات مورد بحث در این کنگره روش‌های نوین در درمان بیماری دریچه‌ای قلب است، تعویض دریچه آئورت‌ بدون باز شدن سینه و از طریق پوست همچنان در ایران انجام می‌شود که در این کنگره قصد داریم روی دریچه میترال‌ و تریکوسفید‌ فعالیت کنیم که در آمریکا حدود 2 تا سه ماه پیش توسط یکی از پزشکان روی این دریچه‌ها کار شده است. برای باز کردن تنگی عروق کرونل‌ از بالن‌ استفاده می‌کنیم‌ که هم‌اکنون در صدد این هستیم که با استفاده از وسایل جدید بتوانیم این تنگی را باز کنیم.

اسلامی با بیان اینکه درمان نارسایی‌های قلبی از جمله نامنظمی‌های قلبی با استفاده از باتری‌های قلبی صورت می‌گیرد، تأکید کرد: باتری‌های قلبی به 2 منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکی از موارد استفاده از این باتری‌ها وقتی است که ضربان قلب آهسته ( حدود 40 بار در دقیقه ) است، بنابراین به کمک این باتری‌ها ضربان قلب را به حدود 60 بار در دقیقه می‌رساند. همچنین باتری‌های قلبی  در مواردی‌ که عضله قلب ضعیف است نیز کاربرد دارند این باتری‌ها سبب تقویت عضله قلب می‌شوند و اگرچه گران قیمت هستند اما در مراکز دانشگاهی دولتی حدود 90 درصد از هزینه کل آنها پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: بیمارانی که دچار سکته حاد مغزی می‌شوند اگر در کمتر از چهار ساعت داروی ترومبولوتیک‌ به آنها تزریق شود مشکلشان‌ رفع می‌شود ولی اکنون به دنبال این هستیم که بتوانیم از بروز سکته‌ حاد مغزی پیشگیری کنیم.

دبیر علمی نوزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق با اشاره به نقش بیماری فشار خون کنترل نشده در بروز سکته‌های مغزی گفت: حدود 60 درصد از افراد بالای 60 سال فشار خون دارند که نیمی از آنها از بیماری خود اطلاع ندارند و بقیه نیز اغلب درمان را نیمه‌کاره رها کرده و درمان مناسبی دریافت نمی‌کنند.نامنظمی‌های قلبی می‌تواند سبب تشکیل لخته در قلب و در نهایت سکته مغزی شود بنابراین ما قصد داریم با قرار دادن وسایلی در دهلیز‌ چپ قلب جلوی بروز لخته‌ را به مغز بگیریم.

اسلامی یادآور شد: در این کنگره 12 کارگاه داریم همچنین علاوه بر مباحث علمی شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی‌ نیز آخرین دستاوردهای‌ خودشان را در معرض دید قرار می‌دهند.

 افزایش 3 برابری تجهیزات پزشکی در ایران

در ادامه مراسم مزیدی‌ دبیر اجرایی نوزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق، اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر شاهد رشد سه برابری شرکت‌های تجهیزات پزشکی بودیم و بیش از 50 درصد از این شرکت‌ها، داخلی هستند‌.

مزیدی یادآور شد: در این کنگره بیش از 80 درصد سخنران‌ها خارجی هستند و به کمک میزهای‌ لمسی‌ شرکت‌کنندگان می‌توانند تمام اطلاعات کنگره را به دست بیاورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.