معاون اداره‌کل شیلات استان بوشهر:

صیادان استان بوشهر ۱۰۰۰ تن میگو صید کردند‌

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان در 16 روز گذشته حدود یک‌هزار ۸ تن میگو در آب‌های این استان صید کرده‌اند که نسبت به سال قبل رشد 57 درصدی دارد.

صیادان استان بوشهر ۱۰۰۰ تن میگو صید کردند‌به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ،عباس آهنگرمقدم معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه ۸ هزار صیاد استان بوشهر در صید میگو مشارکت دارند اظهار داشت: هشت هزار صیاد با ۴۸۰ قایق و ۴۹۰ لنج صیادی در صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر مشارکت دارند.

وی به آغاز صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر از پنجم مرداد ماه اشاره کرد و افزود: از آب‌های بندردیلم تا جنوب استان بوشهر صیدگاه‌های میگو مستقر است و صیادان برای صید این آبزی در اعماق ۱۰ متر به بالا حضور دارند.

معاون شیلات استان بوشهر با تاکید بر پرهیز از صید میگو در نقاط ممنوع شده خاطر نشان کرد: مناطق ممنوعه صید میگو زیستگا‌ه‌های طبیعی در محدوده نیروگاه بوشهر تا دلوار و منطقه مُطاف در دیر و زیستگاه‌های مصنوعی این آبزی در مُنگُف، یَروَل، خارگو، دیر و گناوه تعیین شده که صیادان باید از صید میگو در این نقاط بپرهیزند.

آهنگرمقدم به صدور مجوز صید میگو پرداخت و گفت: مجوز صید میگو برای لنج‎‌ها در شمال استان بوشهر شش روزه صادر می‌شود تا بتوانند خود را به صیدگاه‌ها برسانند و این در حالی است که برای سایر نقاط آب‌های استان بوشهر مجوز صید برای لنج‌ها چهار روزه است.

وی با اشاره به صدور مجوز صید میگو برای قایق‌های صیادی استان بوشهر بیان کرد: مجوز هر سفر دریایی در صید میگو برای قایق‌ها تا دو روز و برای لنج‌ها تا شش روز صادر می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با اشاره به افزایش صید میگو در ۱۶ روز گذشته خاطر نشان کرد:در ۱۶ روز گذشته صیادان استان بوشهر بیش از ۱۰۰۸ تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش دارد.

آهنگرمقدم با اشاره به اینکه ۸۰ درصد میگو‌های صید شده میگوی صورتی است بیان کرد: در ۱۶ روز نخست صید این آبزی در سال گذشته ۶۴۱ تن میگو صید شده که این میزان در ۱۶ روز نخست امسال ۳۶۷ تن افزایش یافت که ۸۶۳ تن آن میگوی صورتی و ۱۴۵ تن میگوی سفید و سرتیز است.

وی میگوی صورتی یا ببری سبز را بهترین گونه میگوی آب‌های خلیج فارس دانست و تصریح کرد: بر‌اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد میگوی خلیج فارس ببری سبز است که مشتریان زیادی در جهان دارد.

انتهای پیام/ف

صید هزار تن میگو در بوشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.