زنجان؛

ترویج کشت و تولید دانه های روغنی در استان زنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه از ترویج کشت گلرنگ در شهرستان سلطانیه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت:دانه های روغنی خصوصا گلرنگ به دلیل داشتن مقدار زیادی از اسیدهای چرب غیر اشباع به منظور تغذیه انسانی و کنجاله آن درخوراک دامی در بین محصولات زراعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همچنین طویل بودن ریشه و به تبع آن جذب حداکثری آب از بخش‌های عمیق‌تر خاک به عنوان یک محصول متحمل به کمبود آب نیز محسوب می شود.

پیمان حائری افزود: در راستای تحقق اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید در زمینه خود اتکایی در بخش کشاورزی بویژه در زمینه کشت و تولید دانه های روغنی کاشت این محصول استراتژیک در شهرستان سلطانیه نیز ترویج می شود.

وی افزود: در راستای پیشبرد این اهداف کارشناسان و مروجین پهنه بندی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه اقدام به شناسایی و مکان یابی کاشت گلرنگ کرده اند.

حائری یادآور شد: حدود 31 هکتار در سطح شهرستان سلطانیه به کشت محصول استراتژیک گلرنگ اختصاص داده شده به طوری که در این راستا 540 کیلوگرم بذر گلرنگ در میان بهره برداران توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ تضمینی بودن خرید دانه های روغنی، دولت به ازای هر کیلوگرم گلرنگ 2 هزار و 500 تومان به کشاورزان پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/ن

 

ترویج کشت دانه های روغنی در شهرستان سلطانیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.