تبریز؛

حضور یکهزار و 800 آزاده در همایش سراسری موصل 2 در تبریز

دبیر اجرایی چهارمین همایش سراسری آزادگان اردوگاه موصل 2 گفت: در این همایش یکهزار و 800 نفر از آزادگان از نقاط مختلف ایران به همراه اعضای خانواده های آنها در تبریز حضور می یابند.

حضور یکهزار و 800 آزاده در همایش سراسری موصل 2 در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ابوالفضل هادی دبیر اجرایی چهارمین همایش سراسری آزادگان اردوگاه موصل 2 با بیان این که این همایش سه روزه طی روزهای 22، 23 و 24 مرداد ماه و همزمان با سالروز آزادی اسرای ایرانی در عراق، با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و گردشگری برگزار خواهد شد، گفت: کمیته های مختلفی در این رابطه تشکیل شده که در حوزه های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی اظهار کرد: شرکت کنندگان در این همایش از 30 استان و شهرهای مختلف کشور هستند که از روز گذشته از طریق مبادی فرودگاه، راه آهن و ترمینال مسافربری با استقبال و راهنمائی کمیته مربوطه وارد تبریز شده اند.

هادی، مراسم افتتاح این همایش را فردا / یکشنبه / 22 مرداد در تالار وحدت دانشگاه تبریز اعلام و اظهار کرد: در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و استاندار آغاز می شود، از سرود ملی آزادگان که توسط هنرمندان تبریزی ساخته و اجرا می شود، رونمائی خواهد شد.

وی از تلاش ستاد برگزاری همایش موصل دو در تبریز برای پذیرائی باشکوه از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس در اردوگاه موصل 2 خبر داد و گفت: پس از برگزاری همایش سوم که در سال 1393 در اصفهان برگزار شد، ستاد آذربایجان شرقی شروع به فعالیت کرده است.

هادی، تعداد شرکت کنندگان در همایش تبریز را نسبت به همایش های قبلی بیشتر اعلام کرد و گفت: تجدید دیدار آزادگان، نشر فرهنگ ایثار و شهادت، تجدید میثاق با شهدا، گرامیداشت یاد شهدا و متوفیان آزاده، معرفی توانمندی های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آذربایجان شرقی و تجلیل از آزادگان هشت سال دفاع مقدس از اهداف اصلی این همایش سه روزه است.

وی ادامه داد: در این همایش 166 خانواده متوفای آزاده از سراسر ایران اسلامی نیز خضور دارند که از این تعداد 70 نفر طی دوره همایش سوم تا چهارم دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافته اند.

هادی اضافه کرد: در طول برگزاری همایش چهارم موصل دو ، از تمبر یادبود آزادگان نیز رونمائی می شود.

وی، بازدید از مراکز تاریخی و دیدنی تبریز، گشت یک روزه از منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس و برگزاری پنل های گفت وگو بین آزادگان را از دیگر برنامه های جنبی همایش فوق برشمرد.

هادی، مجموع آزادگان آذربایجان شرقی را یکهزار و 905 نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد 230 نفر دوران اسارت خود را در اردوگاه موصل 2 سپری کرده اند.

به گفته وی، از مجموع شش هزار آزاده موصل دو ، تاکنون در سطح کشور 166 نفر به رحمت خدا رفته اند که از این تعداد هفت نفر متعلق به آذربایجان شرقی است.

سه همایش قبلی آزادگان موصل 2 در شهرهای مشهد، اهواز و اصفهان طی سال های 1387، 1390 و 1393 برگزار شده است.

اردوگاه موصل 2 که بیشتر اسرای ایرانی در بند آن را رزمندگان شرکت کننده در عملیات خیبر تشکیل می دادند، به نام اردوگاه خیبری ها شهرت یافت که در آن حدود شش هزار اسیر ایرانی نگهداری می شد.

 

انتهای پیام/ش

رونمایی از تمبر یادبود آزادگان همزمان با برگزاری  همایش چهارم موصل دو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار