لرستان؛

وجود ۱۵ هزار واحد مسکونی نامقاوم روستایی در کوهدشت

نشست هم‌اندیشی هماهنگی امور عمران روستایی و بهسازی مسکن کوهدشت با حضور فرماندار این شهرستان و مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ در این نشست نورمحمد فردی بیرانوند، فرماندار کوهدشت با برشمردن مسائل این شهرستان گفت: مهاجرت گسترده از این شهرستان به سایر نقاط کشور که علت اصلی آن بیکاری است از بزرگترین دغدغه‌های شهرستان است.

وی افزود: باتوجه به اینکه این شهرستان و به‌ویژه بخش کوهدشت شمالی از محروم‌ترین مناطق استان و کشور است درخواست توجه ویژه به این شهرستان را داریم.

مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان نیز در این نشست اظهار کرد: هرچه محرومیت بیشتر باشد مسئولیت ما هم بیشتر است و توجه ویژه جهت رفع محرومیت هم همت و همکاری ویژه می‌طلبد و با توجه به جمعیت ۴۰ درصدی روستایی این شهرستان، مهاجرت یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن نهادی که منتسب به امام (ره) و مقام معظم رهبری است، همواره یار و همراه دولت بوده و وظیفه خود می‌دانیم که فعالیت‌ها را به نحو احسن انجام دهیم و تهیه صد درصدی طرح‌های هادی روستا‌های این شهرستان و مقاوم سازی بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی در این شهرستان گواه این موضوع است.

رضایی افزود: در بحث مسکن روستایی هنوز ۱۵ هزار واحد مسکونی نامقاوم روستایی در این شهرستان وجود دارد و باتوجه به تعداد خانوار ساکن در این واحد‌ها به حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی مقاوم نیازمندیم. در این خصوص امسال سهمیه ساخت ۱۰۵۰ واحد مسکونی برای شهرستان درنظر گرفته شده و تاکنون ۴۵۰ واحد به بانک‌های عامل جهت عقد قرارداد معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به خسارت سیل‌های سال ۹۴ و ۹۵ در این شهرستان گفت: طی روز‌های آتی پرداخت کمک‌های بلاعوض به آسیب‌دیدگان این سیل پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/م

لزوم اجرای طرح های مقاوم سازی واحد های مسکن روستایی  لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار