رئیس‌جمهور افغانستان: جوانان بدانند امروز، روز شماست اما فردا از آن دیگران است

غنی گفت: به هر قیمتی که باشد افغانستان را می‌سازم اما اکنون وقتی است که اتحاد کنیم، شما جوانان هستید که دشمنان را به انزوا می‌کشانید.

جوانان بدانند امروز ، روز شماست اما فردا از آن دیگران استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ارگ ریاست جمهوری به مناسبت روز جهانی جوان، مراسمی به منظور حمایت از جایگاه این قشر عظیم کشور برگزار کرد.

رییس جمهور غنی در این مراسم ضمن تاکید بر این که متحد بودن نسل جوان ما نماد وحدت و یکپارچگی ما در شرایط فعلی کشور می‌باشد، گفت: بیشترین سرمایه سیاسی خود را در راهیابی جوانان به دستگاه حکومت خرج کرده ام.

رییس جمهور تاکید کرد: جوان بودن کافی نیست اما فکر جوان اساسی ترین رکن پیشرفت است.

غنی افزود: رسالت شما جوانان محو فساد در کشور است و برای آبادی کشور ، ما به فکر جوان ضرورت داریم.

وی خطاب به مخالفان دولت گفت: از تقسیم چه نتیجه گرفته‌اید؟ جواب ۴۰ سال تقسیم را بدهید. پیام شما پیام مرگ، بربادی، پیام حمله بر نمازگزاران پیام قتل و کشتار مردم بی دفاع است. اگر فکر می‌کنید ما خشکه محاط هستیم از یاد نبرید که ما قلب آسیا هستیم و پیام ما ، پیام زندگی ، آبادی و پیشرفت کشور است.

غنی در ادامه از نیروهای امنیتی کشور به پاس زحمات شبانه روزی شان اظهار قدردانی کرد و گفت: از نسل جوان، از قربانی هایشان ، شجاعتشان و دلیریشان در صفوف قوای امنیتی و دفاعی افغانستان تشکر می کنم.

وی علاوه کرد: در هفته آینده 800 بست تدارکاتی و ۸ هزار بست معلمین اعلام می شود، که در آن سهمیه جوانان بسیار زیاد است.

رئیس جمهور از جوانان کشور خواست تا معلومات خود را به دانش و تدبیر تبدیل کنند.

به باور رییس جمهور جوانان از نگاه تاریخی فرصت دارند که بزرگترین نسل معاصر افغانستان شوند.

رییس جمهور غنی اظهار داشت: اگر شما در انتخابات اشتراک نمی کردید من حالا رییس جمهور شما نبودم، شما درک کردید که فکر جوان کار است نه تنها سن جوان.

آقای غنی افزود: در این شکی نیست که جوانان ما آینده سازان افغانستان هستند، این نسل، پاسداران استقلال و نگهبان ارزش های این خاک هستند.

وی در ادامه گفت: آرزوی شاه امیر امان الله خان عملی خواهد شد و دشمنان این را بدانند که این ملت آن ملت نیست که غازی امان الله خان را نپذیرفتند.

وی در ادامه تاکید کرد: به هر قیمتی که باشد افغانستان را می سازم اما اکنون وقتی است که اتحاد کنیم، شما جوانان هستید که دشمنان را به انزوا می کشانید، دشمنان ما می خواهند از خاطر یک عده محدود یک کتله عظیم را بدنام کنند.

آقای غنی با بیان اینکه کانکور را بصورت بنیادی تغییر خواهد داد، اذعان کرد: سیستم تحصیلی ما نیازمند یک تغییر بنیادی است. نصاب تعلیمی و تحصیلی ما از صنف اول تا ختم لیسه جواب گوی ما نیست، ما باید نصاب خود را برای قرن ۲۱ ایجاد کنیم نه قرن ۱۶.

وی با تاکید بر اینکه دسترسی به معلومات حق هر شهروند است، گفت: هیچ چیز پشت پرده نخواهد ماند زیرا معلومات و دانش حق اساسی هر شهروند ما است.

وی خطاب به جوانان کشور گفت: امروز روز شماست اما فردا روز شما نیست .

رییس جمهور کشور گفت: امروز برای جوانان کاریابی عاجل کار است اما مشکل کار یابی را دولت حل نمی تواند بلکه طرح های حکومت حل کرده می تواند.

رییس جمهور غنی خاطر نشان کرد: بعضی از افراد می خواهند از شما از نگاه سمت، زبان و نژاد استفاده ابزاری کنند اما شما هوشیار باشید.

در ادامه مراسم کمال سادات؛ معین جوانان گفت: جوانان افغانستان آماده اند در بخش صلح و ثبات همکاری کنند.

وی به جوانان مژده داد که می توانند به معینیت جوانان مراجعه کرده و برای دانشگاه معرفی نامه تخفیف بگیرند.

سادات افزود: ما شاهد بودیم که پسر یک صفاکار، اول نمره تمام افغانستان شد این نشانه این است که کسی که درس بخواند حتما به حقش خواهد رسید.

در ادامه مراسم تدامیچی یاماموتو، نماینده‌ ویژه‌ سازمان ملل در افغانستان در مراسم روز جهانی جوانان، گفت: من تحت تاثیر علاقه‌ جوانان افغان که برای خدمت به کشورشان کوشش می کنند ، قرار گرفته‌ام.

وی گفت: جوانان افغان به خاطر ملت و کشورشان بر آینده‌ افغانستان تمرکز کرده‌اند و ما هم به حمایت از این قشر برای ساختن آینده‌ افغانستان ادامه می‌دهیم.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.