رشت؛

ساخت سایت مفاخر در موزه روستایی گیلان

سایت مفاخر و مشاهیر در موزه منطقه‌ای روستایی گیلان ایجاد می‌شود.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان با اعلام اینکه سایت مفاخر و مشاهیر در موزه منطقه‌ای روستایی گیلان ایجاد می‌شود گفت: ۳۰ سردیس از مشاهیر بزرگ استان گیلان در سایت مفاخر و مشاهیر در موزه منطقه‌ای روستایی گیلان قرار داده می شود.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌ها سایت مشاهیر و مفاخر گیلان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان ایجاد این سایت موزه را با رویکرد میراث ناملموس در استان گیلان دانست و گفت: کتابخانه‌ای مجازی نیز برای انتقال اطلاعات گردشگرانی که از این مجموعه بازدید می‌کنند، در این سایت ایجاد می‌شود.

رضا علیزاده درباره‌ی پروژه‌های در دست مرمت در استان گیلان افزود: کار مرمت بناهای تاریخی استان گیلان براساس اعتبارات سال ۱۳۹۵ مانند حمام کسری، پل خشتی لنگرود، مسجد اکبریه، موزه چای و بقعه پیرعلی در لاهیجان، مدرسه فروغ و موزه رشت و هتل ایران با پیشرفت فیزیکی خوبی در دست انجام است.

وی ادامه روند مرمت بناهای تاریخی استان گیلان را مورد انتظار افکار عمومی و یکی از دغدغه‌های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان دانست و تصریح کرد: امیدواریم با همین روند و با اعتبار سال ۹۶ بتوانیم سایر بناها در استان را مرمت و احیا کنیم.

 

انتهای پیام/م.ع

سردیس مشاهیر بزرگ گیلان در سایت مفاخر و مشاهیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.