صدور پروانه برای برپایی هزاران موکب اربعین حسینی در خوزستان

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از آمادگی این ستاد برای صدور پروانه بیش از یک هزار موکب اربعین حسینی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی، مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات استان خوزستان مراسم اربعین حسینی را نهضت و حرکت حماسی و ارزشی مردمی دانست و گفت: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی، کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با هدف ساماندهی امور و جلوگیری از هدر رفت نذورات و ارتقاء سطح خدمت رسانی به زائران تشکیل و مسئولیت آن به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات گذاشته شده است.
وی با اعلام اینکه سال گذشته قریب به 700 موکب در 2 پایانه مرزی و مسیرهای بین راهی به زائرین اربعین حسینی خدمات ارائه داده اند، از کلیه مدیران مواکب و همچنین خیرین و هیات های مذهبی متقاضی برپایی موکب خواست هرچه سریع تر نسبت به ثبت نام و تشکیل پروند برای دریافت پروانه اقدام نمایند.
موسوی اذعان داشت: از مجموع پرونده های ارسالی به مرکز جهت صدور پروانه، تعداد 119 پروانه صادر و تحویل گرفته شد و مابقی نیز در روزهای آینده اقدام می گردد.
مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی تصریح کرد: بیش ترین پروانه های صادره به ترتیب مربوط به شهرهای اهواز با 45، حمیدیه 21، دشت آزادگان 19، کارون 13، هویزه 10و چند شهر دیگر مجموعاٌ 11پروانه می باشد.
این مقام مسئول درخصوص مزایای اخذ پروانه برای مواکب بیان داشت: به موکب‌های دارای پروانه تسهیلات ویژه‌ای در زمینه تامین زمین، ارائه خدمات زیربنایی مانند آب و فاضلاب، برق، و برای مواکب داخل عراق شرایط ویژه نقل و انتقالات گمرکی، انبار دائمی و ویزای خادمی ارائه می‌گردد.
مسئول ستادبازسازی عتبات عالیات استان خوزستان از کلیه مدیران مواکب و همچنین خیرین و هیات های مذهبی متقاضی برپایی موکب خواست هرچه سریع تر نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده برای دریافت پروانه اقدام نمایند تا خادمین آن ها در ستاد بازسازی عتبات عالیات بتوانند در فرصت مناسب فرآیند جانمایی، تدارک زمین، تامین زیرساخت‌ها و امور مربوط به هماهنگی با دولت عراق(ویژه مواکب داخل عراق) را انجام دهند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی با بیان اینکه بیش ترین تشکیل پرونده برای صدور پروانه موکب مربوط به شهرستان اهواز با بیش از 100 فقره بوده است اظهار امیدواری کرد کلیه مواکب استان تا قبل از ماه محرم پروانه موکب خود را دریافت نمایند.
انتهای پیام/گ

برپایی موکب اربعین حسینی با اخذ پروانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.