تحریم‌های آمریکا علیه سودان نمکی بر زخم بیماران سرطانی آفریقایی

شبکه فرانس 24 گزارش داد تحریم های آمریکا رنج بیماران سرطانی را در سودان دو برابر کرده است.

تحریم‌های آمریکا علیه سودان نمکی بر زخم بیماران سرطانی آفریقاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، بیماران سرطانی در سودان علاوه بر درد و رنج ناشی از بیماری خود مجبورند درد مضاعفی را نیز که ناشی از پیامدهای تحریم های آمریکاست، تحمل کنند. از بیست سال پیش تا کنون، سودان به سبب حمایت فرضی از گروههای افراطی تحت تحریم های آمریکا قرار دارد. از لحاظ نظری، دارو و تجهیزات پزشکی از تحریم معاف هستند اما در واقع محدودیت هایی که برای معاملات بانکی و تبادلات مربوط به فن آوری در نظر گرفته و به آنها تحمیل شده است، مراقبت از بیماران سرطانی را در بیمارستانهای سودان مختل کرده است.

از ماهها پیش تا کنون، دو دستگاه رادیوتراپی که به بیمارستان عمومی این کشور اهدا شده نیز خراب شده است. دستگاه ماموگرافی که در تشخیص سرطان سینه نقش بسزایی دارد نیز در یکی دیگر از بیمارستان های کشور از سرویس دهی خارج شده است.

هانیه فدل، رئیس و بنیانگذار موسسه غیرانتفاعی ویژه سرطان سینه خرطوم گفت: «اگر تحریم ها برداشته شود، استخدام پرسنل کارآمد و متخصص و مجهز کردن تیم پزشکی آسان خواهد شد و اگر یکی از دستگاهها از کار بیفتد، مهندس مربوطه می تواند قطعات لازم برای تعمیر آن را در خود کشور فراهم کند.»

مقامات سودان می گویند روابط میان واشنگتن و خرطوم در ماههای اخیر گرم تر شده است. آنها امیدوارند برقراری روابط حسنه به لغو قطعی تحریم ها در 12 اکتبر منجر شود. دوازدهم اکتبر پایان دوره اعمال تحریم های آزمایشی آمریکا علیه سودان است.  

 

انتهای پیام/

 

پیامدهای تحریم‌های آمریکا علیه سودان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار