متن و حاشیه هفدهمین دوره جشن حافظ؛

پایان کار جشن حافظ با یادی از شهید حججی/ شوخی مهران مدیری با گلزار و امین حیایی

هفدهمین جشن حافظ با حضور تعداد کثیری از هنرمندان در تالار وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفدهمین جشن حافظ عصر روز شنبه بیست و یکم مرداد در تالار وزارت کشور با حضور سیاوش خیرابی، میلاد کی مرام، جمشید مشایخی، بهرنگ علوی، ترلان پروانه و سارا رسول زاده، مسعود جعغری جوزانی، هومن سیدی، مریم کاویانی، منوچهر هادی، یکتا ناصر، احسان علیخانی، محسن افشانی، ساعد هدایتی، مهناز افشار، ویشکا آسایش، جواد طوسی، نوید محمدزاده، محمدرضا گلزار، دانیال عبادی، محمد معتمدی، جواد عزتی، بهتاش صناعی ها، مریم مقدم، اسماعیل عفیفه، همایون ارشادی، عبدالله اسکندری، رضا درمیشیان، رضا عطاران، فریبا متخصص و تعداد کثیری از هنرمندان برگزار شد.

پایان کار جشن حافظ با یادی از شهید حججی/ شوخی مهران مدیری با گلزار و امین حیایی

برنامه با پخش تلاوت قرآن و سرود ملی آغاز شد. امین معلم فرزند کوچک علی معلم در ابتدای مراسم به مهمانان خوش آمد گفت  و سپس کلیپی از علی معلم با موضوع خوش آمدگویی پخش شد.

در ابتدای این مراسم با پخش صوتی از صحبت های شهید محسن حججی و وصیت به پسرش، یاد این شهید گرامی داشته شد.

در ادامه مراسم رضا یزدانی برای اجرای ترانه به روی صحنه آمد و در این میان هنگام اجرای ترانه بلندگوی سمت راست سالن از کار افتاد. شیلا خداداد نیز دکلمه ای را خواند و مقدم مهمانان را گرامی دانست.

در ادامه امید معلم فرزند بزرگ علی معلم گفت: ادامه این مسیر بدون پدر خیلی سخت بود اما ما ناگریز به ادامه ایم چرا که او معتقد بود که این راه باید ادامه پیدا کند و تنها جشن مستقل خصوصی ایران برگزار شود.

 

پایان کار جشن حافظ با یادی از شهید حججی/ شوخی مهران مدیری با گلزار و امین حیایی

 

خسرو دهقان، آرش خیروی، جواد طوسی، امیر پوریا، مانی باغبانی، هیوا مسیح، علیرضا مجمع، محمدرضا لطفی، امیر رضا نوری پرتو، کسری ولایی و آذر معماریان به عنوان اعضای هیئت داوران معرفی شدند.

مهران مدیری که  اجرای این مراسم را بر عهده داشت، گفت: به جای علی معلم اجرا کردن خیلی سخت است و امشب شب بسیار پرستاره ای است و من می خواهم خواهش کنم که به یاد علی معلم همه تا پایان مراسم بمانند.

در ادامه کلیپی از زنده یاد علی معلم پخش شد و حضار به احترام وی یک دقیقه سکوت کردند.

اولین جایزه ای که اهدا شد، تندیس علی معلم بود و آذر معماریان عضو هیئت داوران درباره این تندیس گفت: این تندیس به یک سینماگر تعلق می گیرد اما ممکن است که در سال های بعد به یک فرد غیرسینمایی که نام ایران را پرآوازه کند تعلق بگیرد.

جواد طوسی با اشاره به شکل گیری خانه فرهنگ گفت: ویژگی بارز شهرام جعفری نژاد مستقل بودن است، یادم است شهرام در شماره ۳۸ مجله فیلم کار خود را آغاز کند که البته از همان اول گزیده کار بود و سپس در نشریه ای به نام صنعت سینما کار کرد و چند سال پایمردانه در نشریه خود فعالیت داشت. من و او به بهرام بیضایی ارادت ویژه داریم.

 

پایان کار جشن حافظ با یادی از شهید حججی/ شوخی مهران مدیری با گلزار و امین حیایی

 

 جمشید مشایخی  جایزه یک عمر فعالیت هنری را به محمدعلی کشاورز اهدا کرد و با توجه به اینکه کشاورز امکان حضور روی صحنه را نداشت مشایخی به همراه مهران مدیری به نزد او رفتند.

داریوش ارجمند در این مراسم گفت: من از وقتی وارد شدم دلم گرفت اما می دانم که علی معلم هست و همیشه با ما است و من امیدوارم که این جشن در سال های آینده ادامه پیدا کند.

مهران مدیری با اشاره به تیپ های گلزار و حیایی در جشن حافظ گفت: ما سلیبریتی هستیم اما او چارلیبریتی است، اصلا ماها یه لیبریتی هستیم. گلزار را ببینید، اصلا با این تیپ ها من باید به خانه بروم.

مهناز افشار گفت: کاری نکنیم که نتوانیم جبرانش کنیم کسانی که سال گذشته برای علی معلم حاشیه درست می کردند الان پشیمان نیستند؟

بعد از تبریک های اسکندری، مدیری با شوخی گفت که آیا نمی خواهید از من تشکر کنید؟ چون من و اسکندری سال هاست اسنوکر بازی می کنیم و او همیشه مرا می برد و اخرین بار من او را بردم و به همین دلیل از من تشکر نکرد.

 

پایان کار جشن حافظ با یادی از شهید حججی/ شوخی مهران مدیری با گلزار و امین حیایی

 

 سالار عقیلی با یادی از زنده یاد افشین یداللهی قطعه ای را زنده اجرا کرد.

مهران مدیری در سخنانی عنوان کرد: امشب از همه درگذشتگان یاد شد و من هم می‌خواهم نام عارف لرستانی را بیاورم (تشویق حضار) روحش شاد.

در ادامه مهدی جهانی قطعه ای را برای حاضرین اجرا کرد.

برگزیدگان هفدهمین دوره جشن حافظ چه گفتند؟

اولین تندیس علی معلم به اصغر فرهادی رسید که این کارگردان برای دریافت جایزه خود حضور نداشت و با ارسال ویدیویی گفت: امیدوارم جشن حافظ به یک جریان مستقل در سینمای ایران تبدیل شود.

ساره بیات این جایزه را به نیابت از فرهادی دریافت کرد و جای علی معلم را خالی کرد.

محمدعلی کشاورز پس از دریافت جایزه خود بیان کرد: یاد آن بزرگوار علی معلم را گرامی می دارم، او در مجله خود تنها درباره سینما حرف نمی زد بلکه درباره تئاتر هم صحبت می کرد. اگر ما اعتقاد داریم که سینمایمان باید در دنیا شاخص باشد باید تئاتر قوی داشته باشیم. من خوشحالم که امشب سرورانم همچون جمشید مشایخی را می بینم. برای مردم ایران ارزوی موفقیت دارم این را هم باید بگویم که اگر تئاتر، تئاتر شود سینما هم جان می گیرد.

شهرام جعفری نژاد برنده جایزه یک عمر فعالیت نوشتاری گفت:  علی جان من امسال به جشن حافظ آمدم و اصلا فکر نمی کردم روزی برسد که تو نباشی و من بخواهم این جایزه را بگیرم.

پایان کار جشن حافظ با یادی از شهید حججی/ شوخی مهران مدیری با گلزار و امین حیایی

سروش صحت یکی از برگزیدگان این جشن گفت: خیلی خوشحالم از اینکه این جایزه را بردم. من بعد از هفده سال کتم را در می آورم و برای هفده دوره بعدی کت جدیدی می خرم.

محمدرضا گلزار برگزیده جایزه هیات داوران اظهار داشت: جای علی معلم خالی است و نمی توان تصور کرد که وی در اینجا حضور ندارد. من این جایزه را بعد از ۱۷ سال به فال نیک می گیرم و از طرفدارانم تشکر می کنم.

در ادامه هوتن شکیبا برگزیده بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی گفت: آشنایی من با علی معلم به پانزدهمین جشن حافظ برمی گردد که قرار بود با صدای دیبی اجرا کنم.

ساره بیات بهترین بازیگر تلویزیونی زن درام گفت: دلم می خواهد از منوچهر هادی تشکر کنم که محیطی امن و پر از آرامش و عشق برای همه ما ایجاد کرد و از مردم نیز سپاسگزارم که عاشقانه را دوست داشتند.

پایان کار جشن حافظ با یادی از شهید حججی/ شوخی مهران مدیری با گلزار و امین حیایی

منوچهر هادی از علی معلم یاد کرد و گفت: عاشقانه اول به مردم و دوم به مادر سوفیا یعنی یکتا ناصر تعلق دارد.

وی همچنین به مشکلات سریال عاشقانه اشاره کرد و گفت: بیشتر این مشکلات از وزارت ارشاد بود که در همه مشکلات رضا گلزار بسیار کمکمان کرد.

همچنین، هومن سیدی بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی گفت: من هم خوشحال و هم غمگینم؛ خوشحال برای دریافت جایزه و غمگین برای نبود علی معلم.

سپس احسان علیخانی برگزیده بهترین چهره تلویزیونی گفت: در بین نامزدها دو رفیق خوب به نام رامبد و عادل دارم و نفر سوم هم مهران مدیری است که گویا مهران از من دلخور است چون هرگاه از من دعوت کرد نتوانستم به برنامه او بروم، صالح علا نیز حکم معلمی برای من دارد.

 

پایان کار جشن حافظ با یادی از شهید حججی/ شوخی مهران مدیری با گلزار و امین حیایی

 

وی ادامه داد: هر کدام از ما تلقی خاصی از شجاعت و افراد جسور داریم و نگاه کردن به تصویر محسن حججی مرز شجاعت را برای ما تغییر داد و من جایزه ام را به خانواده محسن حججی تقدیم می کنم.

مهران مدیری برنده تندیس حافظ بهترین مجری تلویزیونی بیان کرد: افتخار می کنم که این تندیس را از دستان سعید راد گرفتم.

وی در ادامه با شوخی بیان کرد: احسان علیخانی چه گفت؟ گفت من با او قهرم؟ بله درست است قهرم! این را هم بگویم که محمدصالح علا کسی است که همه ما در تلویزیون شاگردش بوده‌ایم و به نظرم همه جایزه‌های دنیا را باید به او داد.

پایان کار جشن حافظ با یادی از شهید حججی/ شوخی مهران مدیری با گلزار و امین حیایی

 

درمیشیان پس از کسب جایزه اش گفت: من نبود کیارستمی و معلم را باور ندارم اما می دانم حتما آنها در اینجا حضور دارند.

سالار عقیلی گفت: خوشحالم با وجود مشکلاتی که سال گذشته بود این جشن برگزار شد، بها دادن به هنر این مرز و بوم از وظایف همه ما و دولت است.

سجاد پهلوان زاده برنده جایزه بهترین تدوین در حاشیه سخنانش به مهران مدیری گفت که تدوین فیلمش یعنی «ساعت پنج عصر» خوب نبود.

هومن بهمنش نیز برگزیده جایزه بهترین فیلمبرداری به مهران مدیری گفت که فیلمبرداری فیلمش خیلی خوب است.

پایان کار جشن حافظ با یادی از شهید حججی/ شوخی مهران مدیری با گلزار و امین حیایی

جواد عزتی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نیز گفت: از همه کسانی که می خواستم تشکر کنم، تشکر می کنم چون الان چیزی یادم نمی آید.

نوید محمدزاده برگزیده بهترین بازیگر مرد که جایزه خود را به قربانیان اسیدپاشی تقدیم کرد، گفت: کاش بزرگان بازیگری را از یاد نبریم چرا که آرتیست زمان نمی شناسد. 

محمود رضوی هم به نیابت از محمدحسین مهدویان جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد و گفت: من ساخت فیلم سینمایی ماجرای نیمروز را مدیون ساخت سیانور هستم.

 

پایان کار جشن حافظ با یادی از شهید حججی/ شوخی مهران مدیری با گلزار و امین حیایی

 

بیشتر بخوانید

 برترین‌های هفدهمین دوره جشن حافظ معرفی شدند/ علیخانی و مدیری بهترین مجری شدند 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار