برگزاری نخستین کنگره ملی شعر نبوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری نخستین کنگره ملی شعر نبوی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  حجت‌الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه جایگاه ویژه‌ای از نظر مذهبی دارد و این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی نیز که دارد می‌تواند محور وحدت در سطح منطقه باشد.


وی افزود:برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی با موضوع وحدت و با محوریت پیامبر اکرم (ص) در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه قرار گرفته است از همین روی نیاز است تا ابعاد شخصیتی پیامبر (ص) را به جوانان و جامعه بشناسانیم تا مانع از شکل‌گیری جریان‌های فکریی که دارای برداشتی غلط از اسلام و شخصیت پیامبر اکرم (ص) هستند، شویم.


جعفری گفت:به‌زودی دبیرخانه دائمی کنگره شعر نبوی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود و امکان برگزاری این کنگره به صورت فرامرزی در سال‌های آتی وجود دارد و برای سال جاری نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم که کنگره را با رویکرد جدیدی اجرایی کنیم و از ظرفیت آثار ارسالی به کنگره در سطح استان به نحو مناسب بهره ببریم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: علاوه بر آثار ارسالی به کنگره قصد داریم از ظرفیت چهره‌های شاخص شعر آیینی کشور و استان در آیین افتتاحیه و اختتامیۀ این کنگره بهره ببریم و کنگره را در سطح مطلوبی برگزار کنیم.


وی اشاره ای نیز به جزئیات کنگره داشت و ادامه داد: در بخش اصلی کنگره شاعران بدون هیچ محدوییت سنی و در دو بخش فارسی و کردی برگزار می شود و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را با محوریت ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام (ص)، سیره نبوی، پیامبر اکرم (ص) محور وحدت، پیامبر اکرم (ص) و صلح و دوستی، پیامبر اکرم (ص) و تمدن اسلامی - دوستی پیامبر اکرم (ص)، مقابله با افراطی گری به دبیرخانه کنگره ارسال کنند و همچنین در بخش ویژه با موضوع حدیث شریف ثقلین نیز ارسال آثار داشته باشند.


  جعفری افزود : هر شاعر تنها در هر بخش می تواند ۳ اثر تا تاریخ ۱۵ آبان ۹۶ آثار خود را ارسال کنند و برای برگزیدگان کنگره نیز هدایای ارزشمندی در نظر گرفته شده است.


وی تاکید کرد: علاقه‌ مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ آبان ۹۶ به رایانامه nabaviksh@gmail.com یا شماره تلگرامی ۰۹۱۸۸۳۴۲۰۴۸ ارسال کنند و به آثار ارسالی پستی ترتیب اثر داده نمی شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه شماره تلفن ۰۸۳۳۸۲۲۹۵۹۰ را جهت ارتباط بیشتر با دبیرخانه کنگره اعلام کرد و گفت: این کنگره همزمان با هفته وحدت برگزار می شود و افتتاحیه شهرستانی کنگره ۱۰دی ماه ۹۶ و اختتامیه کشوری کنگره ۱۳ دی ماه ۹۶ خواهد بود.

 

انتهای پیام/ز

برگزاری کنگره شعر نبوی


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.