سالک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس بدون تعارف به بررسی شایستگی وزرای پیشنهادی بپردازد

معاون سیاسی حزب ندا گفت: مجلس وظیفه دارد بدون تعارف و دخیل کردن رفاقت‌ها به بررسی شایستگی‌های وزیران پیشنهادی بپردازند.

سجاد سالک رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره میزان توانایی کابینه پیشنهادی در کسب رأی اعتماد مجلس با وجود برخی کاستی‌ها و انتقادات اظهار داشت: نمایندگان مجلس در حال ارزیابی وزرای پیشنهادی هستند و اکنون نمی‌توان با قاطعیت گفت همه وزرای پیشنهادی قابلیت اخذ رأی اعتماد از مجلس را دارا هستند و یا خیر.

وی افزود: رأی اعتماد از اهمیت به سزایی برخوردار است و ممکن است رایزنی‌ها در آ‌خرین ساعات تصمیم گیری تغییر یابد.

سالک تصریح کرد: آنچه مشخص است در صحن علنی مجلس و فضای سیاسی کشور نسبت به سه الی چهار وزیر پیشنهادی ابهامات و انتقاداتی وجود دارد. البته باید این حق را برای رئیس جمهور قائل بود که بنا بر سلیقه خود به چینش کابینه بپردازد اما ایشان هم باید توضیحات لازم را برای رفع ابهامات و دغدغه های نمایندگان ارائه کند.

رئیس شورای سیاستگذاری حزب ندای ایرانیان بیان داشت: اتفاق مهمی که اکنون در حال رخ‌دادن است این است که برخی از وزرای پیشنهادی نتوانسته‌اند نظر بدنه حامیان روحانی را جلب کنند، شاید کابینه روحانی بتواند رأی اعتماد مجلس را به دست بیاورد اما آن چه که از رأی اعتماد مهمتر است جلب اعتماد حامیان رئیس جمهور است که به او رأی داده‌اند و انتظار دارند که کابینه‌ای متناسب با خواست آنان شکل بگیرد.

وی ادامه داد: درمورد برخی افراد در کابینه پیشنهادی، انتقاداتی جدی وجود دارد و در نهایت ممکن است که چند تن از وزیران پیشنهادی مسیر دشواری برای راهیابی به هیئت دولت در پیش داشته باشند.

سالک تأکید کرد: جلسات فشرده و حساسی در مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است و اگر دولت دوازدهم نتواند در چند روز آینده به ابهامات و انتقادهایی که حول وزرای معرفی شده وجود دارد پاسخ دهد در مجلس با مشکلاتی مواجه خواهد شد و حتی اگر دولت بتواند رأی اعتماد وزرای پیشنهادی خود را کسب کند زیبنده نیست که کابینه‌ای تشکیل شود که پیرامون چند تن از وزرای آن شائبه و ابهاماتی وجود داشته باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری حزب ندای ایرانیان با اشاره به وظیفه مجلس در بررسی کابینه دولت دوازدهم بیان داشت: مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد که بدون تعارف و ملاحظه و دخیل کردن رفاقت‌ها به بررسی شایستگی‌های وزیران پیشنهادی بپردازند.

سالک در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در بررسی‌های خود با توجه به برنامه ارائه شده و رزومه فرد پیشنهادی بر طبق آن چه که به صلاح کشور است تصمیم بگیرند و اگر فردی را برای ورود به وزارتخانه‌ای نامناسب ارزیابی کردند مانع از ورود آن به کابینه شوند و در نقطه مقابل، اگر شخصی علی رغم شایستگی‌ها، به ناحق زیر فشار انتقادات و هجمه‌هایی قرار داشت با رأی اعتماد خود تلاش کند که فرد مذکور بتواند در مقامی که شایسته اوست قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

وظیفه مجلس در بررسی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار