موفقیت کرمان در مقابله با زمین خواری و حاشیه نشینی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اقدامات مقابله با زمین خواری و حاشیه نشینی در کرمان از موفقیت های بزرگ استان در این زمینه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حمید ذکاء اسدی در کارگروه تخصصی مبارزه با پدیده حاشیه نشینی و زمین خواری در استان کرمان افزود: در استان کرمان جلوی رشد حاشیه نشینی و زمین خواری گرفته شده و یا روند رشد این موارد بسیار کم شده که این موارد از موفقیت های بسیار بزرگ این استان به شمار می رود.
وی اظهار داشت: از حدود دو سال قبل، رهبر معظم انقلاب سلامی تاکید ویژه ای بر حل معضلات و مشکلات اجتماعی داشته اند و طبق نظر ایشان، موضوع حاشیه نشینی اولویت دوم مورد تاکید است.
معاون استاندار کرمان با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی مبتنی بر مردم است، ادامه داد: معضلات اجتماعی از اصلی ترین تهدیداتی است که می تواند سرمایه اجتماعی را تهدید کرده و یا از بین ببرد.
وی خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف نیز اهم مسائل ضد امنیتی و اجتماعی از حاشیه شهرها به داخل رسوخ می کند.
ذکاء اسدی از مبارزه با حاشیه نشینی به عنوان کاری دشوار یاد کرد و ادامه داد: از ابتدا عده ای با دیده شک و تردید به موضوع ساماندهی حاشیه نشینی و مبارزه با زمین خواری نگاه می کردند که در حال حاضر این افراد قانع شده اند و در سفرهای مقامات کشوری به استان کرمان، مطرح شده که تاثیر این اقدامات استان کرمان در سال های آینده برای مردم مشخص خواهد شد.
وی اظهار داشت: مرحله اول توقف حاشیه نشینی در استان کرمان با وجود همه سختی های موجود، دو سال قبل از اقدام کشوری در این زمینه انجام شد.
وی بیان کرد: با دستور استاندار کرمان و پیگیری سازمان ها و ارگان های مختلف، ساماندهی حاشیه نشینان با عنوان گام دوم طرح مقابله با زمین خواری و مبارزه با حاشیه نشینی اجرایی شده که در این رابطه طرح نجات طراحی و اجرا شد که این طرح نیز در کشور مورد نظر ادارات اجتماعی استانداری ها قرار گرفته و در وزارت کشور نیز بر آن تاکید شده است.
معاون استاندار کرمان اظهار کرد: رسانه ها همواره در راستای مبارزه با حاشیه نشینی و زمین خواری در استان پای کار بوده اند و باید از اقدامات این حوزه نیز تقدیر کرد.

انتهای پیام/ی

مقابله با زمین خواری و حاشیه نشینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار