تماشای‌ بارش زیبای شها‌بی پَرساووشی‌ در امشب/ اوج بارش شهابی‌ را در آسمان خارج تهران تماشا کنید

یک کارشناس نجوم درباره بارش شها‌بی پرساووشی گفت: بارش شها‌بی پرساووشی از اوایل مرداد تا ۴ شهریور رخ می‌دهد، اما اوج بارش ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه است.

سعید جعفری کارشناس نجوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بارش شهابی پرساووشی هر ساله از اوایل مرداد تا ۴ شهریور ماه قابل مشاهده است، اما اوج بارش ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه است.

 

وی بیان کرد: افراد با چشم غیر‌مسلح می‌توانند در تهران و اطراف آن بارش شهابی برساووشی را رؤیت کنند، صورت فلکی برساووش و ذات‌الکرسی کانون بارش شهابی پرساووشی محسوب می‌شود.

 تماشای‌ بارش زیبای شها‌بی پَرساووشی‌ در امشب/ اوج بارش شهابی‌ را در آسمان خارج تهران تماشا کنید

این کارشناس نجوم درباره ساعت بارش شهابی پرساووشی افزود: علاقمندان به رصد بارش برساووشی می‌توانند از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه امشب ۲۱ مرداد ماه تا بامداد فردا یکشنبه ۲۲ مرداد این بارش را که از شمال شرقی تهران قابل مشاهده است تا پیش از طلوع خورشید ببینند، فاز ماه از نظر روشنایی بالا بوده و در تربیع سوم قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: افرادی که نتوانستند در طول این ۲ روز بارش شهابی برساووشی را مشاهده کنند می‌توانند این بارش را تا ۴ شهریور ببینند، زیرا در طول ۴ تا ۵ روز آینده روشنایی ماه کمتر شده و ماه وارد تربیع دوم می‌شود.

 

جعفری تأکید کرد: در خارج تهران ZHR بارش شهابی پرساووشی ۱۰۰ تا ۱۱۰ بارش در یک ساعت است، اما به علت آلودگی نوری تهران و قرار گرفتن ماه در تربیع سوم در داخل تهران تنها ۳ تا ۱۱ بارش در یک ساعت دیده می‌شود، نور ماه سبب می‌شود که تنها شهاب‌های پرنور دیده شده و شهاب‌های کم نور رؤیت نشوند؛ بنابراین فقط ۸۰ تا حداکثر ۱۰۰ بارش در طول این ۲ روز در آسمان خارج تهران مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/

امشب تهران شهاب باران می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار