برگزاری بزرگترین جشن اهداء عضو جنوب کشور در کهگیلویه و بویراحمد

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بزرگترین جشن اهداء عضو جنوب کشور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   امین‌الله بابویی در نشست خبری در جمع خبرنگاران از برگزاری جشن اهداء عضو خبر داد و اظهار کرد: 11 شهریور بزرگترین جشن اهداء اعضا جنوب کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون 4 استان این جشن را برگزار کردند و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پنجمین استان کشور میزبان این برنامه‌ها خواهد بود، مقدمات برگزاری این برنامه در حال انجام شدن است و خانواده‌هایی که اعضا اهداء کرده‌ و افرادی که اعضا دریافت کرده‌اند در این جشن حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: 122 مورد اهداء عضو صورت گرفته و 460 گیرنده عضو در سامانه به ثبت رسیده که همه اهداء کنندگان و دریافت کنندگان در این جشن حضور خواهند داشت، همچنین این جشن بزرگ معنوی بالغ بر یک هزار میهمان دارد.

این مسؤول به اهداف برگزاری این جشن اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف برگزاری این جشن این است که مسؤولان کشوری که در ابن برنامه حضور خواهند داشت به آنها بگوییم اعضای اهداء شده در خود استان و به بیماران نیازمند این استان پیوند داده شوند.

بابویی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سلامت دارای بعد جسمی، روانی و اجتماعی است، اظهار کرد: تنها 25 درصد از سلامت جامعه در دست متولیان سلامت است و 75 درصد سلامت مربوط به سایر حوزه‌ها و مسائل اجتماعی است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 620 سمن در حوزه سلامت فعالیت دارند، گفت: تاکنون 10 سمن و انجمن بیماران هموفیلی، اوتیسم و سایر انجمن‌ها در حال فعالیت هستند و تلاش می‌کنیم انجمن آلزایمر نیز در استان فعالیت خود را آغاز کند.

وی به حوزه خیرین سلامت هم اشاره کرد و بیان کرد: ظرفیت بزرگی به‌نام خیرین سلامت در کشور و استان وجود دارد که در چهار سال اخیر بالغ بر 13 میلیارد تومان کمک‌های خیرین در حوزه سلامت بوده است که طی برنامه‌ای از خیرین در حوزه سلامت تجلیل می‌شود.

این مسؤول از تدوین برنامه جامع سلامت کهگیلویه و بویراحمد تا سال 1404 خبر داد و افزود: برای تدوین و اجرای این برنامه نیازمند مشارکت اصحاب رسانه هستیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ خانه مشارکت و پیام‌رسان سلامت در حوزه معاونت اجتماعی برگزار می‌شود و هدف از اجرای این برنامه این است که همه مردم بدانند در مقابل سلامت خود مسؤول هستند.

 

انتهای پیام/ش

تدوین برنامه جامع سلامت استان تا سال 1404

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.