سالانه ۱۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران شناسایی می‌شوند

معاون آموزش و پژوهش پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی گفت: سرطان سینه جزو شایع‌ترین سرطان‌ها در کل دنیا بوده و سالانه ۱۰ هزار بیمار مبتلا در ایران شناسایی می‌شوند.

سالانه ۱۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران شناسایی می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهپرحقیقت‌ معاون آموزش و پژوهش پژوهشکده‌ معتمد جهاد دانشگاهی در نشست خبری که ظهر امروز در پژوهشکده‌ معتمد جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: متأسفانه سرطان جزو شایع‌ترین بیماری‌ها در کل دنیا بوده و کشور ایران نیز از این مسئله جدا نیست. 

وی ادامه داد: سرطان سینه‌ جزو بیماری‌های نسبتاً قابل درمان بوده است که 30 درصد این نوع سرطان‌ قابل پیشگیری‌ و در مواقعی هم 30 درصد قابل پیشگیری و درمان است. 

 معاون آموزش و پژوهش پژوهشکده‌ معتمد بیان کرد: طبق آمار فعلی حدود 10 هزار نفر در سال در کشور به سرطان سینه مبتلا می‌شوند و احتمال زنده ماندن این افراد برای 5 سال، 71 درصد است که البته این عدد در مراکز خصوصی بیشتر می‌باشد.

 وی با بیان اینکه اگر اقدام تشخیصی سرطان سینه به موقع انجام گیرد، می‌توانیم تا حد بسیاری از این بیماری جلوگیری کنیم، تصریح کرد: طی یافته‌های انجام شده بقای عمر بیماران مبتلا به سرطان سینه در آمریکا در طی 5 ساله بالای 85 درصد بوده که خوشبختانه در ایران هم وضعیت خوب و تشخیص و درمان این سرطان را داریم ولی باید کیفیت زندگی خود را به درستی بالا برده تا دیگر شاهد این بیماری نباشیم. 

 حقیقت با اشاره به مساله کیفیت زندگی یادآور شد: حقیقت  در حوزه درمان و خدمات وضعیت خوبی داریم و سعی می‌کنیم همگام با کشورهای توسعه یافته حرکت کنیم اما باید در بعد کیفیت زندگی بیماران و مباحث بازتوانی (از زمان تشخیص تا درمان و پس از آن) بیشتر تمرکز کنیم.

انتهای پیام/

 وضعیت شیوع سرطان سینه در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.