ادعای ژنرال روسی: تهدید پیونگ یانگ برای بمباران گوآم فقط یک «بلوف» است!

یک ژنرال بازنشسته روسی حضور کشوری میانجی مانند چین و روسیه را برای حل بحران در شبه جزیره کره ضروری دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی؛ «لیونید ایواشوف»، ژنرال بازنشسته روسی و تحلیلگر سیاسی، مذاکرات دیپلماتیک بین آمریکا و کره شمالی را بهترین گزینه برای حل بحران در شبه جزیره کره اعلام کرد.

ایواشوف مدعی شد: تهدید پیونگ یانگ برای بمباران پایگاه‌های نظامی آمریکا در جزیره گوآم فقط یک «بلوف» است و آمریکا می‌تواند به راحتی هر موشکی که از سوی کره شمالی شلیک می‌شود را در آسمان منفجر کند.

وی چشم‌انداز جنگ بین آمریکا و کره شمالی را «نامتناسب» توصیف کرد و مدعی شد: آمریکا یک ابرقدرت است و کره شمالی یک بازیکن کوچک منطقه‌ای است. در هر سطحی پیونگ یانگ قادر به مقابله با آمریکا نیست.

وی ادعا کرد: فناوری آمریکا به حدی است که قادر به شناسایی تمامی کارخانجات تسلیحات شیمیایی، آشیانه موشک‌ها و زرادخانه هسته‌ای کره شمالی است و به راحتی آن‌ها را هدف قرار می‌دهد. از سوی دیگر، دفاع ضد موشکی کره شمالی قابلیت مقابله با بمب افکن‌های بی-۱ آمریکا را ندارد.

این ژنرال روس اعلام کرد کره شمالی می‌تواند برخی از شهر‌های آمریکا را هدف قرار دهد، اما میزان تخریب آن قابل مقایسه با حجم خساراتی که حملات نظامی آمریکا وارد می‌کند، نیست.

ایواشوف حضور یک میانجی مانند چین و روسیه را برای حل این بحران ضروری دانست و اظهار داشت گفتگو بهترین گزینه برای حل این بحران است.

ترامپ روز سه شنبه در حاشیه حضور در باشگاه گلف خود در نیوجرسی گفته بود کره شمالی در صورت تهدید دوباره آمریکا با آتش و خشم مواجه خواهد شد که نظیر آن را جهان تاکنون ندیده است. خبرگزاری دولتی کره شمالی پس از تهدید ترامپ اعلام کرد که پیونگ یانگ در حال بررسی حمله به پایگاه نظامی آمریکا در جزیره گوآم در اقیانوس آرام است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که موشک بالستیک کره شمالی که در تاریخ ۴ ژوئیه همزمان با سالروز استقلال آمریکا آزمایش شد قادر به هدف قرار دادن آلاسکا، لس آنجلس و دنور است. این در حالی است که بررسی‌های آزمایش موشکی پیونگ یانگ نشان می‌دهد، دامنه تهدیدات موشکی این کشور گسترش یافته و کره شمالی به احتمال زیاد شهر‌های لس آنجلس، شیکاگو و دنوِر در آمریکا را می‌تواند هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

 

اظهارنظر ژنرال روس درباره حمله نظامی کره شمالی به گوام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
امتحان کنه اقای دون اگه اینطوریه ولی روهوا نباید حرف زد
آخرین اخبار