گفتگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان سعودی

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد روز شنبه، وزرای خارجه روسیه و عربستان سعودی به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد وزرای خارجه روسیه و عربستان سعودی در تماسی تلفنی با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد روز شنبه، سرگئی لاوروف – وزیر خارجه روسیه – و همتای عربستانی وی – عادل الجبیر – درباره روابط دوجانبه میان مسکو و ریاض با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: «وزرای خارجه روسیه و عربستان سعودی درباره مسائل مربوط به افزایش روابط دوجانبه سودمند با یکدیگر گفتگو کردند.»

بر اساس این بیانیه، لاوروف و الجبیر تاکید کردند گسترش روابط دوجانبه به حصول اطمینان از صلح و ثبات در سطح منطقه و نیز بین‌المللی کمک خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه نوشته است: «وزرای خارجه دو کشور پذیرفتند درباره راه‌های حل و فصل بحران‌ در خاورمیانه به گفتگوهای سازنده خود ادامه دهند.»

در ماه آوریل، رئیس مجلس اعلای روسیه پس از گفتگو با ملک سلمان – پادشاه عربستان – اعلام کرد احتمال دارد وی تا اواخر سال 2017 به روسیه سفر کند. عادل الجبیر نیز تایید کرد ملک سلمان دعوت روسیه برای سفر وی به مسکو را پذیرفته و شرایط این سفر در حال بررسی است.

این در حالی است که روز 21 ژوئن، یک مشاور رئیس جمهور روسیه گفت دو طرف همچنان درباره تاریخ این سفر به توافق نرسیده اند.

انتهای پیام/

 

مذاکره لاوروف و الجبیر در خصوص افزایش همکاری‌های مسکو و ریاض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار