رییس شورای اسلامی شهر اصفهان

نقش موثر صنایع کوچک در اقتصاد کشور

صنايع كوچك نقش بسيار موثری در اقتصاد كشور و همچنين اقتصاد مقاومتی ايفا می كنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در یکصدو هشتادو نهمین جلسه علنی از دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از سال 1393 در تقويم كشور 21 مرداد به عنوان روز حمايت از صنايع كوچك درج گرديد و صنايع كوچك با توجه به فراوانی بالايی كه در كشور دارند نقش بسيار موثری در اقتصاد كشور و همچنين اقتصاد مقاومتی ايفا می كنند.

رضا امینی افزود: اما اخبار بدی که از این بنگاه‌ها می‌رسد، اعم از تعطیلی‌ شرکت‌های قدیمی، اخراج کارکنان و تعدیل نیرو، کاهش ظرفیت تولید و افزایش بدهی‌های بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای بسيار ناخوشايند است و يكي از مشکلات بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایران، نبودن تعریف مشخص از این صنایع است که برعکس سایر کشورهای جهان که در آنها تعریف مشخصی از این صنایع وجود دارد، در ایران تعریف بنگاه‌های کوچک و متوسط از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: بنا به تازه‌ترین تعریف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، صنایعی که شاغلان آن بین ۵ تا ۵۰ نفر باشند، صنایع کوچک و صنایعی با شاغلان بالای ۵۰ نفر، صنایع بزرگ هستند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: عدم توجه کافی به بنگاه‌های کوچک و متوسط در سالهاي گذشته، احیاء دوباره این بنگاه‌های اقتصادی را دشوارتر کرده و درصورت حمایت جدی دولت از این صنایع و فعال شدن دوباره واحد‌های تعطیل و نیمه فعال، آنگونه كه خانه صنعت، معدن و تجارت می‌گوید، بیش از ۲ میلیون شغل ایجاد خواهد شد اقدامی که نه تنها می‌تواند کلید قفل اشتغال باشد، بلکه با افزایش تولید ناخالص داخلی به رشد اقتصادی و خروج از رکود کمک کند.

وی در ادامه به نامگذاری بیست و سوم مرداد روز مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورمان به مناسبت پیروزی جنبش حزب الله لبنان، بیش و پیش از هر چیزی، تجلیل از واژه مقدس مقاومت است مقاومتی که ریشه در اعتقادات اسلامی مردم جنوب لبنان و معطوف به اراده پولادین آنان است، مردمی جنگ زده، محروم و زجر کشیده که در برابر تجاوز همه جانبه و غیرانسانی رژیم اشغالگر قدس، تا پای جان ایستادگی کردند و طی نبردی به مدت سی و سه روز، نقشه های دشمن متجاوز و سلطه طلب را نقش برآب زدند.

رضا امینی با توجه به 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی افزود: 26 مرداد سال 1369، نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند و ایران را از عطر حضور خود آکنده کردند آن روز، یادآور خاطره شیرین بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است روزی مبارک که در آن، صابران راست قامت جمهوری اسلامی ایران، پس از سال ها دوری از وطن به خاک میهن پای گذاشتند و به آغوش خانواده و ملت بازگشتند.

وی در خصوص اعزام زائران به سرزمین وحی برای مناسک حج نیز گفت: ضرورت حفظ جان و حرمت حاجیان برای مردم و مسئولین کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است که امید واریم با تعهداتی که رژیم سعودی به مسئولین حج کشورمان داده است امسال شاهد برگزاری حج ابراهیمی باشیم .

قطعا حج یکی از بزرگترین اجتماعات بشری خصوصا در حوزه مسلمانان برای تبادل فرهنگ و آگاهی مسلمانان از احوال یکدیگر است و فرصت مغتنمی برای آگاهی مسلمانان از وضعیت یکدیگر و نقشه های شومی که استکبار جهانی هر روزه برای آنان طراحی میکنند .

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به روز دحوالارض 27 مرداد اشاره داشت و افزود: این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود (عج) معرفی شده و روز دحوالارض، جزء چهار روز معروفی است که روزه آن پاداش فراوان داشته و ثواب هفتاد سال روزه گرفتن را دارد.

امینی با اشاره به شهادت بسیجی مظلوم مدافع حرم شهید محسن حججی از نجف آباد گفت: گروه تکفیری تروریستی داعش باید منتظر انتقام سخت رزمندگان اسلام باشند .

وی ادامه داد: خط اول قطار شهری اصفهان با حضور یکی از مسئولین کشوری انشاالله خط اول قطار شهری رسما به بهره برداری خواهد رسید و این هدیه شورای اسلامی دوره چهارم اصفهان به مردم عزیز است که هم اثرات زیست محیطی و هم اثرات ترافیکی یکی از مهمترین پروژه های شهری و منطقه ای اصفهان است که نمونه ای از همت و کار و تلاش مدیران و کارکنان و مهندسین و همچنین تعامل بین بخشی در استان است و امیدواریم با همت و کار منتخبین مردم در دوره پنجم نیز شاهد ادامه احداث خطوط متروی اصفهان باشیم و بحمدالله مقدمات کار درخطوط دو و سه و همچنین توسعه خط یک به خوبی مهیاست البته دولت نیز بایستی در این پروژ بزرگ مشارکت بیشتری داشته باشد تا فشار کمتری با مردم اصفهان برای تکمیل این خطوط وارد شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار