گزارش/

آشنایی با 5 خودرو سِدان مطرح دنیا+تصاویر

اکثر شرکت های خودروسازی دنیا به سمت ارائۀ تجهیزات ویژه در جهت افزایش ایمنی خودروها پرداخته و سازندگان آنها تلاش کرده اند، بیشترین امکانات ممکن را با بالاترین کیفیت در آنها قرار دهند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای ماشین ها طرفداران بسیار زیادی دارد، کمپانی های اتومبیل سازی همیشه جزو پیشروان نوآوری در صنعت بوده  و هر کدام از آنها هواداران متعصب خود را دارند. در این مطلب سعی داریم به بررسی و معرفی 5 خودرو سِدان بپردازیم.

1. مرسدس بنز کلاس E

کمپانی آلمانی مرسدس هر روز در صنعت خودروسازی پیش قدم و پیش رو بوده، یکی از تولیداتی که در کلاس خودروهای سِدان از تکنولوژی های مدرن و به روز برخوردار است، مدل 2017 کلاس ای (Mercedes Benz Class-E) است. پیشرانه این خودرو موتوری گازی و 2.0 لیتری با 4 سیلندر و قدرت 241 اسب بخار بوده، همچنین این خودرو قادر است در مدت زمان 6.2 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت که حدود 97 کیلومتر بر ساعت برسد. مدل استاندارد سدان لوکس مرسدس مجهز به جعبه دنده اتوماتیک 9 سرعته است.

یکی از قابلیت های جالب خودرو برخورداری از سیستمی به نام Drive Pilot بوده که به این سبب می تواند تا سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را به صورت اتوماتیک حرکت کند ، همچنین دیگر ویژگی این خودرو که سبب می شود تا سرعت 130 کیلومتر بر ساعت را بدون دخالت راننده حرکت کند، حتی در شرایطی که اگر خطوط راهنمایی جاده قابل تشخیص نباشد، قابلیت Steering Pilot است.

این مدل از مرسدس بنز همچنین از یک سیستم راداری برخوردار بوده که نقاط کور راننده را زیر نظر داشته و در صورتیکه خودرویی دیگر در نقطه کور قرار داشته باشد. با اعلام هشدار به راننده در آینه‌های جانبی، فرد را متوجه این امر خواهد کرد، همچنین راننده می تواند با بهره گیری از نرم افزاری خودرو را پارک نموده و از ورود شخصی به درون آن جلوگیری کند.


از جمله تجهیزات داخلی و امکانات مدل 2017 بنز کلاس E برخورداری از 64 گزینه روشنایی محیط داخلی بوده، همچنین کنسول جلوی خودرو به یک داک جهت شارژ بی‌سیم وسایل الکتریکی به همراه یک صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از فرمان‌های صوتی برخوردار است.

2. تسلا مدل اس

کمپانی خودروسازی در سال های اخیر یه ساخت خودرو های خودران و برخورداری از این قبیل امکانات مشغول بوده است. یکی از تولیدات این خودرو در کلاس خودرو های سدان مدل اس تسلا (Tesla Model S) بوده و اخیراً خبر تجهیز خودروهای آینده این شرکت به سخت افزار تمام‌خودران را داد. کمپانی تسلا این قابلیت جدید را Enhanced Autopilot نام گذاری کرده است.

این قابلیت یاد شده سبب می شود تا خودرو بدون دخالت راننده مطابق با وضعیت ترافیک در مسیر خود حرکت کرده و یا حتی خط عوض کند، همچنین قادر است در محیط‌هایی شلوغ، واکنش‌های مناسب و سریعی در مواجهه با موانع داشته باشد.


این مدل از تسلا مانند مرسدس بنز کلاس E می‌تواند زمانیکه قابلیت رانندگی کاملاً خودران فعال بوده، در خیابان‌ها و جاده‌های شهری و روستایی، که فاقد خطوط راهنما و چراغ راهنمایی هستند، تردد داشته باشد.

همچنین وجود یک صفحه نمایش 17 اینچی در تسلا مدل اس 2017 از تحهیزات داخلی این خودرو بوده که وظیفه مدیریت و کنترل نقشه، صوت و تصویر، تماس‌های تلفنی و کنترل آب و هوا را به عهده دارد.

تسلا مدل اس طی مدت زمان 2.5 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به 97 کیلومتر بر ساعت می رساند.


3. لینکولن MKZ

مدل 2017 خودروی لینکولن (Lincoln MKZ) در دو نوع کلاس موتور توربوی 2.0 لیتری با قدرت 245 اسب بخار و کلاس دوم موتوری 3.0 لیتری و توربوی دوگانه با قدرت 350 اسب بخار با قابلیت نیمه خودران در بازار عرضه می شود.


با استفاده از یک کروز کنترل تلفیقی خودرو براساس شرایط ترافیکی سرعت را کنترل خواهد کرد. همچنین وجود Pre-Collision Assist سبب کاهش تصادفات خودرو خواهد شد و برخورداری از سیستم Enhanced Parking Assist در لینکولن MKZ به کمک سنسور های التراسونیک خودرو به آسانی پارک دوبل خواهد کرد .کمپانی لینکولن برای این مدل از خودرو خود 34 عدد اسپیکر را در نظر گرفته که به این سبب در دسته خودرو های سدان مجهز به سیستم صوتی مناسب قرار می گیرد.


4. ام و سری 5

دیگر سدان لوکس جذاب این گروه "بی ام و" سری 5 (BMW 5-Series) است. این خودرو در دو مدل متفاوت 530 و 540 با پیشرانه های با قدرت 248 اسب بخار و 335 اسب بخار در فوریه 2017 به بازار عرضه شد. حداکثر سرعت مدل اولی 210 کیلومتر بر ساعت بوده و در زمان 6 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 97 کیلومتر بر ساعت می رسد.

"بی ام و" سری 5 با استفاده از یک کروز کنترل پویا در سرعتی بین 30 تا 210 کیلومتر بر ساعت می‌تواند در هنگام ترافیک‌های سنگین به کار آید. همچنین با برخودرداری از سیستم (Active Lane Keeping Assist) مانع خارج شدن خودرو از خطوط در سرعت بین 65 تا 210 کیلومتر می‌شود.


این سدان لوکس آلمانی از یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی بهره برده که از فرمان‌های صوتی و حرکتی دست پشتیبانی می‌کند. نمایشگر دیگری در قسمت جلویی خودرو تعبیه شده که اطلاعاتی نظیر سرعت و خطرات احتمالی را به راننده هشدار می‌دهد. در کنار این تجهیزات دسته کلید این خودرو به یک صفحه نمایش لمسی و تمام رنگی مجهز بوده که فرد را قادر می سازد تا با استفاده از آن، ماشین خود را از راه دور پارک کند.


5. آئودی A4

پنجمین خودرو از این لیست آئودی (Audi A4) بوده که با بهره گیری از یک سیستم کروز کنترل هوشمند که تا سرعت 65 کیلومتر بر ساعت فعال بوده مانع ترمزهای پشت سر هم در ترافیک‌های شلوغ می شود و موتور آن 252 اسب بخار قدرت دارد.

این خودرو به یک صفحه نمایش 12.3 اینچی به نام Virtual Cockpit مجهز است که در قسمت پشت فرمان قرار دارد و راننده قادر است تا انتخاب کند در این نمایشگر اطلاعات معمولی را ببیند یا سیستم سرگرمی ، علاوه بر این یک نمایشگر 8.3 اینچی نیز روی داشبور در نظر گرفته شده است. این سدان علاوه بر برخورداری از کروز کنترل به سیستم کمک راننده نیز مجهز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علل
۲۳:۳۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
اونا میسازن سدان برای حفظ جون مردمشون به قیمت میدن ما اشغال وبی کیفیت میسازیم به قیمت خون پدرمون به مردم میندازیم اینست عدالت اجتماعی حقوق شهروندی روحانی
آخرین اخبار