رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان مطرح کرد

پیگیری هدف هر روستا یک خانه ورزش

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان گفت: اصفهان نخستین استانی بود که پیشنهاد ایجاد خانه ورزش روستایی را مطرح کرد و هدف هر روستا یک خانه ورزش را با جدیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدی در مجمع انتخاباتی هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان که امروز در سرای ورزشکاران برگزار شد، اظهار کرد: ۸ سال قبل زمانی که مسؤولیت هیأت را برعهده گرفتم، برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشتم که به اهداف کوتاه مدت و میان مدت دست پیدا کردیم.

وی برگزاری هشتمین المپیاد ورزشی روستاییان، اولین المپیاد ملی عشایر در سمیرم و سومین المپیاد عشایر در چادگان را از برنامه‌های شاخص هیأت عنوان کرد و گفت: علاوه بر برنامه‌های استانی، در تمام رویدادهای کشوری نیز شرکت کرده و ورزشکارنمان را اعزام کرده‌ایم.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان با بیان اینکه آمار بیمه شدگان هیأت در مقطعی از مرز 33 هزار نفر عبور کرد، بیان داشت: کاهش آمار بیمه‌شدگان هیأت به دلیل همکاری نکردن فدراسیون و هیأت پزشکی ورزشی است اما هدف ما برای دوره آینده، افزایش تعداد بیمه‌شدگان به 50 هزار نفر است.

اسدی یادآور شد: اصفهان نخستین استانی بود که پیشنهاد ایجاد خانه ورزش روستایی را مطرح کرد و با همکاری برخی از نهادها و ارگان‌ها کار بزرگی را رقم زدیم.

وی ادامه داد: برای ایجاد هر خانه ورزش روستایی، به‌طور میانگین 15 میلیون در نظر گرفته شده است و در حال حاضر نیز 15 خانه ورزش روستایی آماده بهره‌برداری داریم و اولویت اصلی هیأت در طول چهار سال گذشته نیز احداث خانه ورزش روستایی خواهد بود و می‌خواهیم هر روستا، حداقل یک خانه ورزش روستایی داشته باشد.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان به تأکید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ ایرانی و توسعه بازی‌های بومی و محلی اشاره کرد و گفت: تاکنون یک ریال بابت ایاب و ذهاب و حق ورودی مسابقات از روستایی‌ها نگرفته‌ایم و درآمدهای سالن پیروزی نیز برای ورزش روستاها هزینه می‌شود زیرا در روستاها پتانسیل ورزش بسیاری وجود دارد، همچنان که قهرمان مسابقات شطرنج جام خزر از دل یک روستا شناسایی شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار