اِشغال ایستگاه نفتی شرکت شِل در نیجریه

صدها نفر امروز يک ايستگاه نفتی متعلق به شرکت شِل را در جنوب شرق نيجريه اشغال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها نفر روز شنبه یک ایستگاه نفتی متعلق به شرکت انگلیسی - هلندی شل را در جنوب شرق نیجریه اشغال کردند و توزیع بهتر درآمدهای نفتی را در این کشور خواستار شدند.
 
گودسون اگبلکرو Godson Egbelekro رئیس گروه بلما Belema در استان ریورز Rivers به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد « ما می خواهیم شرکت نفتی شِل عملیات خود در این ایستگاه واقع در بلما را به یک شرکت محلی واگذار کند ».
 
یکی از تظاهرکنندگان جوان عضو این گروه اعلام کرد « ما تا زمانی اینجا می مانیم که شل درخواست های ما را بپذیرد. آنها نمایندگانی را برای گفتگو فرستادند اما از این مذاکرات نتیجه ای حاصل نشد ».
 
به گفته این جوان نیجریه‌ای، ساکنان جنوب شرق نیجریه، منطقه ای که از آن نفت صادر می‌شود در حالی در فقر زندگی می کنند که شرکت های بین المللی با صادرات نفت در ثروتمند شدن عده‌ای نیجریه ای نقش دارند.
 
نیجریه با ذخایر حدود 70 میلیارد بشکه  نفت و گاز ( در بین 10 کشوری که بیشترین ذخایر را در جهان دارند ) روزانه دو میلیون بشکه نفت تولید می کند و نخستین صادر کننده نفت در قاره آفریقا است. آنگولا بعد از نیجریه در رده دوم قرار دارد.
 
انتهای پیام/
 

تظاهرات صدها نفر در نیجریه علیه شرکت نفتی شِل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار