آشنایی قصابان و دامداران رامهرمز با تب کریمه کنگو

11 کلاس آموزشی و ترویجی به منظور آشنایی قصابان، دامداران و سلاخان این شهرستان رامهرمز با بیماری تب کریمه کنگو برگزار گردید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،دکتر بهروز حقیقی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در این خصوص بیان کرد: در این کلاس های آموزشی 150 نفر از دامداران، سلاخان و قصابان با هدف ارتقاء سطح آگاهی و عملی در جمعیت انسانی با این بیماری آشنا شدند.
وی اظهار داشت: در این کلاس ها توضیحات لازم به شرکت کنندگان جهت راه های مقابله و پیشگیری از این بیماری و اقدامات لازم در صورت موارد مشکوک به این بیماری ارائه گردید.
حقیقی تصریح کرد: این 11 کلاس اموزشی در روستاهای مختلف شهرستان با مشارکت واحد ترویج مدیریت جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت شهرستان و برای دامداران، قصابان و سلاخان برگزار شد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در تشریح این بیماری گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه و یا تماس خون یا ترشحات یا لاشه دام آلوده به انسان منتقل می شود.
وی در ادامه از پایان واکسیناسیون بیش از 28 هزار رأس دام سنگین با هدف مبارزه با بیماری تب برفکی در شهرستان رامهرمز خبر داد.
دکتر بهروز حقیقی اذعان داشت: اکیپ های مبارزه با بیماری های دامی اداره دامپزشکی رامهرمز با همکاری مرکز مایه کوبی بخش خصوصی این شهرستان در طول اجرای طرح، دام های سبک عشایر، روستاهای پر تراکم شهرستان را علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی کردند.
وی با اشاره به خسارات جبران ناپذیر اقتصادی ناشی از شیوع احتمالی بیماری تب برفکی، اظهار کرد: این طرح براساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور جهت واکسیناسیون هدفمند علیه این بیماری در سطح استان اجرا شده است.
انتهای پیام/گ

برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با تب کنگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.