تاکید امام جمعه تبریز بر ضرورت حمایت عملی از صنعتگران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برحمایت جدی از حوزه صنعت ، تولید و اشتغال تاکید کرد.

تاکید امام جمعه تبریز بر ضرورت حمایت عملی از صنعتگرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز، امروز در جمع فعالان اقتصادی شهرک صنعتی شهید سلیمی گفت : فعالان و صنعتگران تولید و اشتغال مجاهدان عرصه اقتصادی کشور هستند که هرکدام نقش اساسی برای حیات جامعه ایفا می کنند.

وی گفت : دشمنان اسلام که با تهدید نظامی راه به جایی نبرده اند با جنگ اقتصادی به میدان آمده اند و برای مقابله با توطئه های استکبار جهانی در این حوزه همه باید به میدان بیایند و با تلاش بیش از پیش ضمن ایجاد رونق اقتصادی ، زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم کنند.


امام جمعه تبریز توسعه صنایع کوچک و متوسط را رمز شکوفایی اقتصادی کشور دانست و افزود: این صنایع که در ایجاد اشتغال ، درآمدزایی ، کار آفرینی و توسعه کسب و کار به عنوان ستون فقرات کشور عمل می کند باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم از اختصاص 100هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی صنایع کشور خبر داد و افزود: باید صاحبان صنایع استان آذربایجان شرقی از این فرصت پیش آمده در نوسازی و باز سازی واحد های صنعتی حداکثر استفاده را کنند.


علی نواداد افزود: سال گذشته 160هزار میلیارد ریال برای حمایت از واحد های صنعتی اختصاص یافته بود که امسال این میزان به 200 میلیارد ریال رسیده است و سهم استان از این مبلغ 4/3 درصد است که تلاش می شود با جذب و توزیع آن بخشی از مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی استان حل شود.


نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو هم گفت: نمایندگان مجلس تلاش می کنند با مشارکت فکری صنعتگران و تولید کنندگان با وضع و اصلاح قوانین از این حوزه حمایت کنند.


محمد حسین فرهنگی همچنین از تدوین لایحه جدید اصلاح قانون مالیات ارزش بر افزوده برای حمایت از تولید و اشتغال خبر داد و گفت: نظرات فنی و حقوقی فعالان این بخش می تواند اشکالات موجود در این قانون را مرتفع کند.


مدیر عامل شهرک های صنعتی استان هم گفت: هم اکنون آذربایجان شرقی دارای 54 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب بوده که از این تعداد 46 شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری رسیده است.


نیرومند با اشاره به اینکه 93 درصد واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی در شهرک ها و نواحی صنعتی ، صنایع کوچک و متوسط قرار دارد افزود: در این واحد هابیش از 27 هزار نفر مشغول کار هستند.


در این نشست برخی از فعالان اقتصادی استان به بیان مشکلات واحد های تولیدی خود پرداختند.


قبل از این نشست همچنین حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان از چند واحد تولیدی صنعتی در شهرک صنعتی شهید سلیمی بازدید کرد.
روز ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک نام گذاری شده است.

 

انتهای پیام/خ

فعالان و صنعتگران تولید و اشتغال مجاهدان عرصه اقتصادی کشور هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار