آغاز بررسی پیامدهای زیست محیطی سامانه تاد در کره جنوبی

در پی درخواست برای تجدیدنظر سئول در استقرار سامانه تاد، بررسی پیامدهای زیست محیطی این تصمیم آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه های کره جنوبی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند کره جنوبی روز شنبه رسما بررسی پیامدهای زیست محیطی استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا را در منطقه «سئونگجو» آغاز کرد.
 
این بررسی های زیست محیطی درپی اعتراض های ساکنان منطقه سئونگجو و درخواست آنها از دولت برای تجدید نظر درمورد استقرار سامانه تاد آغاز شد.
 
خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) اعلام کرد کارشناسانی از وزارت دفاع و همچنین وزارت محیط زیست روز شنبه وارد منطقه سئونگجو در حدود 186 مایلی جنوب شرق سئول پایتخت کره جنوبی شدند.
 
سئول و واشنگتن ژوئیه سال 2016 پس از پنج ماه مذاکرات سرانجام در مورد استقرار بخش هایی از سامانه موشکی تاد با هدف رهگیری موشک های بالستیک کره شمالی توافق کردند. آمریکا و کره جنوبی تاکید دارند هدف از استقرار سامانه تاد مقابله با تهدید موشکی کره شمالی است.
 
«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی که 10 مه رسما قدرت را در این کشور به دست گرفت بارها از دولت قبلی به علت موافقت با میزبانی سامانه تاد بدون دریافت موافقت پارلمان انتقاد کرده است.
 
مون پس از آن ادامه روند استقرار این سامانه را به حال تعلیق درآورد تا تحقیقاتی درباره پیامدهای زیست محیطی ناشی از آن انجام شود.
 
انتهای پیام/  

کره در مورد پیامدهای زیست محیطی سامانه موشکی تاد تحقیقات می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار