امیرسرتیپ معمارباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نزاجا به یاری مردم سیل زده استان گلستان شتافت/ کشف پیکر بی‌جان یک نفر از سه مفقودی حادثه سیلاب

ارشد نظامی نزاجا در استان گلستان گفت: با جستجوهای تیم امدادی تنها پیکر بی‌جان مادر خانواده کشف شده است.

از وظایف نیروهای مسلح در زمان صلح طرح های مردم یاری ارتش است/ نزاجا به یاری مردم سیل زده استان گلستان شتافتامیر سرتیپ دوم مهدی معمارباشی ارشد نظامی نزاجا در استان گلستان  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره امدادرسانی نزاجا در حادثه سیل استان گلستان، اظهارداشت: ریزش نزولات آسمانی روز پنجشنبه  در منطقه زرین گل علی آباد کتول از توابع استان گلستان باعث وقوع سیل در این استان شد و متاسفانه این سیلاب باعث جان باختن  3تن از هموطنانمان از یک خانواده شد.

 ارشد نظامی نزاجا در استان گلستان بیان داشت: با جستجوهای تیم امدادرسانی و مردم بومی منطقه، تنها پیکر بی‌جان مادر این خانواده کشف شده و  پیکر فرزند کوچک و همسر این خانواده تاکنون کشف نشده است.

وی افزود:  با توجه به اینکه یکی از وظایف نیروهای مسلح در زمان صلح طرح های مردم یاری ارتش است که در کنار سایر نیروهای امداد و نجات  اقدامات مردم یاری را انجام می‌دهد. پس از وقوع سیلاب و درخواست امداد ستاد بحران استانداری استان گلستان، نیروی زمینی ارتش به یاری سیل‌زدگان شتافت.

امیرسرتیپ معمارباشی ادامه داد:  ما تعدادی از نیروهای‌مان را در پنج گروه با تجهیزات کامل آماده کرده و در کنار سایر نیروهایی امدادی به کاوش منطقه پرداختیم. با توجه به وسعت منطقه این کاوش‌ها تاکنون ادامه داشته و  به دلیل حجم بالای رسوبات، تاکنون موفق به کشف  آن دو پیکر نشدیم.

 ارشد نظامی نزاجا در استان گلستان خاطر نشان کرد:  این سیل  آسیب زیادی به زمین های کشاورزی وارد کرد و نیروی های امداد و نجات، نیروی زمینی ارتش ، تیپ230، بسیج، ناجا، ستاد بحران و مردم از لحظه وقوع سیل اقدام به کمک و امداد رسانی کردند تا خسارت‌های دیگری به مردم وارد نشود.

انتهای پیام/

طرح های مردم‌یاری ارتش از وظایف نیروهای مسلح در زمان صلح است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار