کشورهای آمریکای لاتین تهدید ترامپ علیه ونزوئلا را محکوم کردند

شماری از کشورهای آمریکای لاتین، تهدید رئیس‌جمهور آمریکا درباره توسل به گزینه نظامی علیه ونزوئلا را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شماری از کشورهای آمریکای لاتین حتی آنهایی که آشکارا از دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، انتقاد می‌کنند، تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را درباره مداخله نظامی در ونزوئلا محکوم کردند.

برزیل، کلمبیا، پرو، شیلی، مکزیک، اکوادور و نیکاراگوئه همگی روز شنبه چشم‌انداز توسل به زور را برای حل بحران ونزوئلا رد کردند.

لوئیس ویدگارای، وزیر امور خارجه مکزیک، در توییتر نوشت: «بحران ونزوئلا نمی‌تواند با اقدامات نظامی، از داخل یا از خارج، حل شود.»

وزارت امور خارجه برزیل نیز در بیانیه‌ای یادآور شد: «رد خشونت و هر گزینه‌ای که شامل توسل به زور بشود، محکم است و پایه بنیادی همزیستی دموکراتیک هم در سطح داخلی و هم در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود.»

پرو هم -که روز جمعه سفیر ونزوئلا را از این کشور اخراج کرد- خواهان گفتگو برای حل بحران عمیق سیاسی و اجتماعی این کشور شد. شیلی و کلمبیا هم مواضع مشابهی اتخاذ کردند.

دولت نیکاراگوئه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما بار دیگر همبستگی و دوستی خود را با دولت و ملت ونزوئلا اعلام می‌کنیم و به نام شرافت و غرور ملی مردم هرگونه تجاوز به این کشور را محکوم می‌کنیم.»

دولت اکوادور هم در بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی خود با ونزوئلا، هر گونه تهدید به مداخله نظامی احتمالی در خاک این کشور را محکوم کرد.

انتهای پیام/

محکومیت تهدید ترامپ علیه ونزوئلا از سوی کشورهای آمریکای لاتین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار