مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

۲۵۰ هزار نفر لرستانی زیر پوشش رایگان بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در استان ۲۵۰ هزار نفرزیر پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مریم آزادی مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: در اجرای این طرح سهم بیماران ساکنان شهر‌ها برای بستری در مراکز درمانی ۶ درصد و برای ساکنان روستا‌ها حدود سه درصد است.


وی تصریح کرد: در راستای توانمندسازی مردم برای روحیه مطالبه گری و افزایش دانش بیمه‌ای اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است. همچنین برای توسعه خدمات بیمه سلامت و پزشک خانواده از سال ۱۳۸۴ برنامه نظام ارجاع در سطح روستا‌ها آغاز شده است.


مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در لرستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که از این مجموع ۶۷۰ هزار نفر روستایی، عشایر و حاشیه نشینان شهر‌های زیر ۲۰ هزار تا ۲۵۰ هزار هستند.


آزادی با بیان اینکه ۹ اداره شهرستانی بیمه سلامت در حال خدمات رسانی به جامعه هدف استان هستند، اظهار داشت: ۶۴۱ موسسه تشخیصی-درمانی دولتی و خصوصی در لرستان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و ۱۱۲ مرکز بهداشتی-درمانی روستایی نیز به افراد زیرپوشش این بیمه در روستا‌ها خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کنند.


وی ادامه داد: ۲۵ دفتر پیشخوان خدمات دولت در سطح استان کار صدور و چاپ دفترچه بیمه سلامت را برعهده دارند.


مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۴۰۸ بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت هستند، افزود: سال گذشته برای بیماران بستری شده زیر پوشش این بیمه یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بیمارستان‌های دولتی و ۱۰۰ میلیارد ریال در بیمارستان‌های خصوصی هزینه شده است.


انتهای پیام/م


۲۵۰ هزار نفر در لرستان زیرپوشش رایگان بیمه سلامت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.