طرح اسوه ویژه نوجوانان از اواخر مرداد ماه برگزار می شود

نشست خبری ​هفتمین دوره طرح آموزشی تربیتی قاریان ممتاز نوجوان«طرح اسوه» با حضور محمد تقی میرزاجانی دبیر طرح اسوه، برگزار شد.

طرح اسوه ویژه نوجوانان از اواخر مرداد ماه برگزار می شودبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست خبری ​هفتمین دوره طرح آموزشی تربیتی قاریان ممتاز نوجوان«طرح اسوه» با حضور محمد تقی میرزاجانی دبیر طرح اسوه، در ساختمان خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

میرزاجانی با در پیش بودن تربیت جوانان و نوجوانان قرآنی تحت عنوان اسوه است درخصوص اهداف و برنامه های طرح اسوه بیان کرد: جرقه تاسیس طرح اسوه در جامعه قرآنی «عصر» شکل گرفت، در نظام قرآنی طرح «اسوه» یکی از آموزش های تخصصی قرآن و دیگر تربیت قرآنی و معرفت افزایی است، تا در یک کلام برای تربیت جامعه‌ی قرآنی و رسیدن به این هدف بلند جامعه قرآنی همت بگماریم.

وی در ادامه گفت: این سرمایه گذاری«طرح اسوه» در طیف نوجوانان و جوانان نخبه قرآن کریم، در سال ۱۳۹۳ با تدارک و سرمایه گذاری قرآنی شروع شد و شورای عالی قرآن حمایت معنوی خود را آغاز کرده است.


دبیر طرح «اسوه» افزود: ابتدای امر این طرح به صورت یکساله آغاز به کار کرد و پس از گذشت زمان و تشویق خانواده ها، ما این کار را تبدیل به طرح هشت ساله کردیم و تمام امور را طبق طرح هشت ساله که در مشهد اعلام شد، برنامه ریزی شد تا از نوجوانان و جوانان سنین ۹ تا ۲۰ سالگی عضو گیری کنیم.

میرزاجانی درباره برنامه های آموزشی طرح«اسوه» اظهار داشت: همکنون طرح هشت ساله در ۱۶ ترم آموزشی و در ۴ سطح مقدماتی، متوسطه، پیشرفته و ممتاز پشت سر گذاشته می شود و در کنارش گفتمان های بصیرتی و معرفتی خواهند داشت. همچنین برنامه های آموزشی شامل دو بخش حضوری و غیرحضوری است که شامل ارزیابی تلاوت ها و برنامه های کلاسی در دستور کار قرار می گیرد.

وی درخصوص برنامه های تربیتی عنوان کرد: از همان ابتدا توانستیم بین خانواده، مدرسه، کارشناسان یک همافزایی ایجاد کنیم تا به روی قراء عزیز ما موثر باشند.

میرزاجانی با اشاره به حضور کارشناسان توضیح داد: در بخش آموزش حضوری سه نفر از روحانیون حاذق به صورت شبانه روزی در خدمت قرا هستند و در بخش غیر حضوری در تماس هستند و غیر از این ما طرحی را در فواصل دوره ها به عنوان طرح تهیت به خانه قاریان اعزام می شوند.

میرزاجانی با اشاره به حضور کارشناسان توضیح داد: در بخش آموزش حضوری سه نفر از روحانیون حاذق به صورت شبانه روزی در خدمت قرا هستند و در بخش غیر حضوری در تماس هستند و غیر از این ما طرحی را در فواصل دوره ها به عنوان طرح تهیت به خانه قاریان اعزام می شوند. همچنین در بخش ارزشیابی، در روند برنامه های حضوری به صورت توصیفی در پایان هر ترم و سطح کارنامه هایی از عملکرد قراء به شکل روند نزولی و یا صعودی به قاریان عزیز ارائه می شود.

دبیر اجرایی طرح اسوه با اشاره به عملکرد سالهای گذشته بیان کرد: در مدتی که سپری شد کتب طرح اسوه، طبق نیاز قاریان تألیف شد و تلاوت های تصویری این عزیزان را برای پخش از شبکه های تلویزیون پویا و امید آماده داریم و خودمان هم مستقلاً بسته های تصویری، از تلاوت قاریان تولید کرده ایم.

میرزاجانی افزود: اگر انشالله برنامه ریزی های انجام شده را در مسیر صحیح قرار بگیرد، خود به خود نتایج جانبی دیگری مانند حضور قاریان نوجوان و جوان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، به همان شکل که امسال در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران شاهد بودیم، خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: هفتمین دوره از طرح قرآنی اسوه، از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور ماه در مجتمع امام خمینی شهر تهران برگزار می شود و مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه ۲۴ و اختتامیه ۹ شهریور ماه خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ثبت نام نوجوانان از چه تاریخی هست
آخرین اخبار