حزب اسلامی: در جنگ با طالبان از داعش حمایت می‌کنیم

حزب اسلامی طالبان "کمونیست‌ها و شورای نظار" را گروهای "سوگند خورده" خود خطاب نموده است.

حزب اسلامی: در جنگ با طالبان از داعش حمایت می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حزب اسلامی افغانستان گفته است که در صورت جنگ میان طالب و جنگجویان وابسته به گروه تروریستی (داعش) از داعش حمایت می‌کند.

این گروه که گلبدین حکمتیار٬ صدراعظم پیشین افغانستان آنرا رهبری می‌کند در اعلامیه ای به پیروان خود گفته است که در صورتی که میان طالبان امارتی و آن جنگجویان طالبان که به داعش پیوسته اند نزاعی به میان آید٬ باید از این جنگجویان حمایت کرد.

حزب اسلامی طالبان کمونیست‌ها و شورای نظار را گروهای سوگند خورده” خود خطاب نموده است.

احتمالاٌ منظور حزب اسلامی حکمتیار از شورای نظار رهبران و نیروهای وابسته به جمعیت اسلامی افغانستان باشد – گروهی که حزب اسلامی با آن پیشینهء دراز جنگ و رقابت دارد.

در افغانستان اما هیچ گروهی در زمان حاضر زیر چتر ایدیولوژی کمونیزم برای احراز قدرت مبارزه نمی‌کند و هدف حزب اسلامی از کمونیست ها کاملا واضح نیست.

حزب اسلامی حکمتیار نخستین گروهی است که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کند. داعش به کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان و ایجاد خشونت های فرقه ای میان مسلمانان سنی و شیعه٬ متهم است.

به نوشته رشد، واضح نیست که حمایت حزب اسلامی حکمتیار برای گسترش نفوذ گروه داعش در افغانستان چقدر کمک خواهد کرد اما حکومت افغانستان گفته است که استراتیژی جنگ با داعش را روی دست گرفته است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار