مطیع جهانی مطرح کرد؛

افزایش کیفیت صنعت ساختمان همراه با سرمایه گذاران خارجی/ نمایشگاه صنعت، جایگزین رکود در بازار مسکن

مدیر اجرایی نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: حضور سرمایه گذاران خارجی در نمایشگاه می تواند در افزایش کیفیت صنعت ساختمان و نیز به روز شدن سرمایه در این بخش مؤثر باشد.

جبران رکود بازار مسکن با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمانبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطیع جهانی مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با اشاره به  اینکه هر ساله شاهد حضور چشمگیر تولیدکنندگان داخلی و خارجی در این نمایشگاه هستیم، گفت: امسال 1200 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت کرده اند که 391 شرکت  از آنها خارجی و 840 شرکت کننده داخلی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

 وی در ادامه افزود: در این نمایشگاه شاهد حضور شرکت های دانش بنیان، سازمان استاندارد و نظام مهندسی ساختمان هستیم.

مطیع جهانی یادآور شد: با حضور شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه ، تولیدکنندگان داخلی توانسته اند از آخرین دستاوردهای جدید آنها در به روز شدن صنعت ساختمان کشور استفاده کنند. 

مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در شرایط اقتصادی امروز می تواند بسیار تأثیرگذار باشد، گفت: با توجه به رکود موجود در بخش مسکن، برگزاری چنین نمایشگاههایی می تواند جایگزینی برای رکود بخش مسکن در کشور باشد. 

مطیع جهانی یادآور شد: حضور سرمایه گذاران خارجی در نمایشگاه می تواند در افزایش کیفیت صنعت ساختمان و نیز به روز شدن سرمایه در این بخش باشد و ما نیز سعی کرده ایم از دانش سرمایه گذاران خارجی در این حوزه استفاده مؤثر کنیم.

افزایش قیمت کاذب در بازار مسکن/ قیمت فولاد به 2 هزار و 800 تومان رسید

 در ادامه این مراسم همامی مدیرعامل اتحادیه فولاد در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه ها توانسته  ارتباط بسیار قوی صنوف مختلف بخش ساختمان ایجاد کند، گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان امسال بسیار قوی بوده و مجموعه های بسیار خوبی در این نمایشگاه گرد هم جمع شده اند.

 وی افزود: بازار مسکن از طریق نمایشگاه ساختمان می تواند به رونق برسد  اما در حال حاضر رکود در این بازار وجود دارد و چشم اندازها حاکی از آن است که رونق به این بازار برسد. 

همامی در ادامه در خصوص بازار فولاد گفت: طی چندماه گذشته  قیمت  تا 2 هزار و 800 تومان نیز رسیده و این می تواند خبر بسیار خوبی برای تولیدکنندگان بخش فولاد به شمار رود. 

همامی با اشاره به اینکه قیمت بخش فولاد افزایش یافته  اما امیدی به خرید آن وجود ندارد، گفت: این افزایش قیمت تنها به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و شمش در بازار جهانی بوده است. 

وی با اشاره به اینکه افزایش فولاد می تواند در افزایش قیمت تمام شده بازار مسکن تاثیرگذار باشد، گفت:  امیدواریم دولت بتواند از این فرصت استفاده کرده و با مدیریت صحیح صنف های دیگر را برای وارد شدن به این بازار دعوت کند. 

مدیرعامل اتحادیه فولاد  تصریح کرد: افزایش قیمت در بازار مسکن کاذب است و باید به سمت  واقعی تر شدن قیمت ها در این بازار حرکت کنیم.

همامی در پایان یادآور شد: به نظر می‌رسد که رونق در بازار مسکن و واقعی شدن قیمت ها بعد از معرفی وزیر راه و شهرسازی در دولت دوازدهم ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkmenistan
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
والا منم مستاجرم اجاره بها خانه ها خیلی بالاست
آخرین اخبار