فعالیت‌های پنهانی فیسبوک در چین

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که شرکت فیسبوک علی‌رغم ممنوعیت در چین، همچنان برنامه‌هایش را در این کشور عرضه می‌کند.

فعالیت های پنهانی فیسبوک در کشور چینبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگرچه شرکت فیسبوک در سال 2009 از فعالیت در چین محروم شد، این موضوع هیچگاه مانع خودنمایی فیسبوک در این کشور نشد. طبق گزارش نیویورک‌تایمز، فیسبوک اخیراً از اشتراک‌گذاری یکی از برنامه‌های خود در چین تصویری منتشر کرده است.

برنامه ای که فیسبوک قصد ارائه آن را در چین دارد، اپلیکیشن «Colorful Balloons» است. این برنامه دقیقا کارکردی شبیه «Moments» دارد، با این تفاوت که فعلا فیسبوک برای آن تبلیغات گسترده ای نکرده است تا بتواند آن را در چین گسترش دهد.

هدف از ساخت برنامه مذکور، جلوگیری از توزیع سریع اطلاعات در چین است، خواه این اطلاعات تصاویر و ویدئو باشد، خواه یک لینک ارتباطی کوتاه؛ به هر حال طبق نظر منتقدان هدف فیسبوک از عرضه این برنامه در چین بررسی اطلاعات اشتراکی در چین و میان کاربران این کشور است.

گفتنی است شرکت فیسبوک هنوز مشارکت خود را در این برنامه به طور رسمی تایید یا رد نکرده و فقط با انتشار بیانه ای اعلام کرده است: "ما بارها گفته‌ایم برای فعالیت در چین مشتاق هستیم، و همواره زمان زیادی را صرف تحقیق درباره این کشور و چگونگی اثرگذاری بر آن می‌کنیم".

هنوز مشخص نیست  مسئولان کشور چین از ارائه این نرم افزار توسط فیسبوک در کشورشان اطلاع دارند یا خیر .

 

انتهای پیام/

فیسبوک در چین فعالیت پنهانی دارد؟

برچسب ها: فیسبوک ، چین ، برنامه ، پنهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار