شهرکرد؛

رتبه هفتم جهان در اجرای طرح غربالگری شنوایی

ایران رتبه هفتم اجرای طرح غربالگری شنوایی را در جهان به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محسن فیروزبخت رئیس گروه غربالگری مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در نشست منطقه‌ای کارشناسان مسئول و ناظرین فنی بهزیستی در برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران در شهرکرد گفت: ایران در اجرای طرح غربالگری شنوایی، رتبه هفتم جهان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان آغاز طرح غربالگری شنوایی به منظور کاهش معلولیت از سال ۸۴ برای نوزادان متولد شده در بیمارستان‌های کشور افزود: در حال حاضر ۷۲ درصد موالید زنده کشور تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی نوزادان قرار دارند.

فیروزبخت با بیان فعالیت ۶۰۰ واحد غربالگری شنوایی در کشور با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعال است ادامه داد: تا کنون ۲۱ هزار نوزاد مبتلا به مشکلات شنوایی در کشور شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: ناشنوایی یک سوم نوزادان شناسایی شده به دلیل مشکلات ژنتیکی و مادرزادی است که با انجام مداخلات در زمان مناسب و زیر یک سال، از ناشنوایی و عوارض ناشی از آن در این کودکان جلوگیری می‌شود.

فیروزبخت پیش بینی کرد: در ۲ سال آینده با تکمیل تجهیزات و امکانات، پوشش غربالگری شنوایی کشور به ۸۰ درصد برسد.

گفتنی است: نشست منطقه‌ای یک روزه کارشناسان مسئول و ناظرین فنی بهزیستی در برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران، با شرکت کارشناسان ۱۱ استان کشور شامل تهران، هرمزگان، مرکزی، خوزستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و لرستان، در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار