آرمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:

تجهیز منابع مالی از وظایف اصلی سازمان بورس

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: وظیفه اصلی سازمان بورس، تجهیز منابع مالی برای فعالیت‌های اقتصادی است که این مهم تاکنون بصورت کمرنگ انجام شده است.

تجهیز منابع مالی باید فراهم شودبهمن آرمان در گفتگو با  خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به تامین مالی بازار سرمایه که یکی از برنامه‌های اصلی وزیر پیشنهادی اقتصادی دولت دوازدهم است، اظهارداشت: وظیفه اصلی سازمان بورس، تجهیز منابع مالی برای فعالیت‌های اقتصادی است که متاسفانه این مهم صورت نمی‌گیرد، این درحالی است که حتی از سوی محافل بین المللی بورس تهران، بورسی غیرمتعارف به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در همه دنیا، بورس ابزار اصلی کنترل نقدینگی به حساب می‌آید، تصریح کرد: تنها راه تامین مالی در بورس، فقط از طریق افزایش سرمایه شرکت‌ها انجام می‌شود.

آرمان با بیان اینکه درایران تنها ۸۰ درصد از سود بدست آمده شرکت‌ها بصورت نقدی پرداخت می‌شود،افزود: درکشور‌های دیگر این امر، تنها بر پایه آمار و ارقام موجود در مجمع تشخیص مصلحت انجام می‌شود و شرکت‌ها سود خود را تقسیم نکرده چرا که پرداخت سود نقدی مشمول مالیات سنگین خواهد شد، این درحالی است که افزایش سرمایه و ایجاد طرح‌های توسعه و نوسازی ماشین آلات مشمول مالیات نخواهد بود.

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه، بورس توانایی آن را دارد که در شرایط فعلی تا سقف بیش از یک تریلیون ریال به بنگاه های اقتصادی تزریق کند.

انتهای پیام/

بورس ابزار اصلی کنترل نقدینگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار