بانک مرکزی افغانستان: اسکناس‌های کهنه از اول سنبله قابل استفاده نیست

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد: کمتر از ۱۰ روز دیگر زمان برای تعویض بانک اسکناس‌های نامناسب باقی مانده و این اسکناس‌ها با شروع ماه سنبله دیگر قابل استفاده نیستند.

بانک مرکزی افغانستان: اسکناس‌های کهنه از اول سنبله قابل استفاده نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده است که کمتر از ۱۰ روز دیگر زمان برای تعویض بانک اسکناس‌های نامناسب باقی مانده و این اسکناس‌ها با شروع ماه سنبله دیگر قابل استفاده نیستند.

زمستان سال گذشته بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده بود که اسکناس‌های کهنه را از شهروندان جمع آوری و با اسکناس‌های جدید معاوضه می‌کند. پیش از این آخرین مهلت جمع آوری این اسکناس‌ها  تا آخر ماه حوت ۹۵ اعلام شده بود اما به دلیل انتقادهای شهروندان این کشور مبنی بر زمان محدود این روند، بانک مرکزی افغانستان این مدت را تا آخر ماه اسد سال جاری تمدید کرد.

اسکناس‌های  که در آن نشانه‌ای از نوشته با قلم و یا رنگ و با مواد چرب شده و یا سوراخ شده باشد اسکناس نامناسب به شمار می‌روند که با پایان ماه اسد، دیگر ارزشی نخواهند داشت

«ایمل هاشور»، سخنگوی بانک مرکزی افغانستان گفته است که تاکنون آمار فراوانی از اسکناس‌ نامناسب در این بانک گردآوری شده‌اند، اما روند تعویض این اسکناس‌های  بار دیگر تمدید نخواهند شد.

خبرنامه نوشت:  وجوداسکناس نامناسب برای شهروندان کابل مشکلاتی در پی داشته است و  شماری از صرافان کابل می‌گویند که در حال حاضر بخش بزرگی از اسکناس‌های افغانی در بازارها، کهنه و فرسوده شده‌اند و این وضعیت آنها را با چالش مواجه کرده است.

به گفته صرافان افغان، در حال حاضر بخش بزرگی از اسکناس‌های افغانی در بازارها، کهنه و فرسوده شده‌اند و با آن‌که مهلت تعویض اسکناس‌ها در کمتر از ۱۰ روز دیگر به پایان می‌رسد اما شماری از صرافان می‌گویند که برخی بانک‌ها از گرفتن اسکناس  نامناسب خودداری می‌کنند که این چالشی برای مردم است.

  انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.