جلیلوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

عفونت قارچی نتیجه ورود آلودگی‌های محیطی به گوش میانی/ کاهش PH گوش را جدی بگیرید

عضو انجمن شنوایی سنجی ایران گفت: ورود آلودگی های مختلف به درون گوش میانی منجر به بروز عفونت‌های قارچی در افراد می شود.

عفونت قارچی نتیجه ورود آلودگی‌های محیطی به گوش میانی/ کاهش PH گوش را جدی بگیریدمحمدرضا جلیلوند اورولوژیست و متخصص گوش و حلق‌ و بینی و عضو انجمن شنوایی سنجی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ورود آلودگی های مختلف به درون گوش میانی منجر به عفونت‌های قارچی شده و همین امر باعث بروز عارضه گوش‌ درد در لاله گوش می‌شود.

وی بیان کرد: در اثر شناکردن در آب های آلوده گوش خارجی عفونت کرده و لایه این عضو دچار درد شدید، التهاب و کم‌شنوایی می‌شود، در صورت درمان نکردن به موقع آن در دراز مدت سرگیجه نیز به عوامل فوق اضافه می‌شود.

جلیلوند عنوان کرد: شنا کردن در آب های آلوده باعث بروز جرم در گوش میانی می‌شود و این عضو برای مقابله با این عفونت چربی‌ به نام "سرامن" (جرم گوش) تولید می‌کند و با این کار سبب کاهش PH محیط گوش می‌شود.

وی ادامه داد: با کاهش PH سطح گوش میانی محیط اطراف این عضو اسیدی شده و این مسئله سبب از بین رفتن میکروب‌های قسمت میانی گوش می‌شود، ولی این کار متاسفانه سبب رشد قارچ‌های مختلفی می‌شود.

جلیلوند تاکید کرد: علت بروز سرگیجه به عوامل مختلفی ارتباط دارد که یکی از موارد اصلی مربوط به گوش، برهم خوردن سیستم تعادل (دهلیزی) گوش داخلی به طور نامحسوس است و این مسئله باعث ایجاد بی‌تعادلی در هنگام راه‌رفتن می‌شود.

وی گفت: در اثر بروز عفونت در گوش، پرده و یا استخوان‌های گوش دچار آسیب شده که در صورت عدم مراجعه به موقع به پزشک متخصص ممکن است صدمات جبران ناپذیری برای فرد به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

دلایل گوش درد چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همت الله نادریان
۱۵:۵۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
من گوشم دچار قارچ وکمی سرگیجه ودرده ‌‌.چ باید بکنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
من گوشم مدتی است که صدا میده و سرگیجه دارم چه باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
من گوشم مدتی است که صدا میده و سرگیجه دارم چه باید بکنم
آخرین اخبار