معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی:

در حوزه فضای مجازی نیاز به مطالعات کاربردی، بیشتر احساس می‌شود

امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: ساماندهی فضای مجازی به مباحث کاربردی نیاز دارد.

الزامات فضای مجازی چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در نشستی با موضوع الزامات و نکات مطالعات فضای مجازی، به ارائه پیشنهاداتی در این زمینه پرداخت؛ خوراکیان گفت: بیشتر مراکزی که امروز در حوزه مطالعات فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند، در حوزه‌های فنی متمرکز هستند و به نسبت در حوزه مباحث علوم انسانی، از پشتیبانی نظری کمتری برخورداریم، ما دقیقا در مباحث علوم انسانی دچار مشکل هستیم. از این منظر ورود پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با پشتوانه علوم انسانی به این حوزه می‌تواند یک مزیت مهم محسوب شود.

خوراکیان افزود: اگر ما به دنبال آن هستیم که با کالبدشکافی مباحث محتوایی به راهبردهای اجرایی برسیم، نباید از نقطه صفر آغاز کنیم و بهتر است با تکیه بر پشتوانه‌های مطالعاتی موجود کار را ادامه دهیم.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: آنچه ما امروز در حوزه فضای مجازی به آن نیازمندیم بیشتر مطالعات کاربردی است و به شخصه قائل به این نیستم که نیاز اصلی ما پرداختن صرف به مباحث راهبردی است. البته منظور از مباحث کاربردی هم صرف مباحث فنی نیست و اتفاقا در حوزه علوم انسانی نیاز به پرداختن به سرفصل‌های کاربردی در این زمینه داریم. البته این به معنای مخالفت با مطالعات راهبری بلندمدت نیست که می‌تواند به صورت همزمان در جریان باشد.

وی افزود: ما چند سرفصل موضوعی مشخص در حوزه مباحث محتوایی فضای مجازی داریم که هر یک از آن‌ها قابلیت پرداخت مجزا دارد و باید ببینیم در کدام یک نیاز به اقدام فوری بیشتر محسوس است.

خوراکیان ادامه داد: به شخصه معتقدم فضای مجازی، فضایی است که بدون عبور از مطالعات کاربردی نمی‌توان مطالعات راهبری دقیقی هم در آن داشت چرا که ویژگی‌های خاصی دارد و برای دستیابی به مهارت و توان لازم در حوزه راهبرد، لازم است با عبور از حوزه کاربردی شناخت‌مان را واقع‌بینانه‌تر کنیم.

وی تأکید کرد: ما در مرکز ملی فضای مجازی هم به جهت رفع نیازها و هم به جهت به اشتراک گذاشتن نتایج مربوط به رصد فضای موجود، آمادگی کامل برای تعامل داریم. ما امروز سرشار از صورت مسئله‌ها و نیازهایی هستیم که روی برخی از آن‌ها دو تا سه سال وقت هم صرف شده است اما به نتایج مشخصی نرسیده‌ایم. به همین دلیل است که صراحتا می‌گویم نیاز به کمک فکری داریم.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار