بطحایی در جلسه کمیسیون آموزش مجلس:

هیچ ردپایی از دخالت من در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ندارد

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مسائل مطرح شده درباره تخلف وی در صندوق ذخیره فرهنگیان پاسخ داد.

هیچ ردپایی از دخالت من در تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان وجود نداردبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سیدمحمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بعد از ظهر امروز یکشنبه 22 مرداد در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده درباره عضویتش در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بنده دو سال معاون اداری مالی صندوق ذخیره فرهنگیان بودم و عضویت حقوقی و نه حقیقی در صندوق داشته ام.

وی افزود: وظیفه هیات امنا تعیین خط مشی کلان برای صندوق بود و همچنین به این دلیل که بنده در امور مالی سررشته داشتم و توانایی بررسی صورت های مالی را دارا بودم به برنامه‌های مالی و صورت‌های مالی نیز رسیدگی می‌کردم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم با بیان اینکه در جریان بررسی صورت‌های مالی متوجه ایراداتی در مراودات مالی شده است، گفت: این با وجودی بود که موسسه حسابرس اسناد مالی، موسسه معتبری بود؛ این موضوع را سریعاً به آقای فانی وزیر وقت آموزش و پرورش انتقال دادم و ایشان نیز از بنده، دکتر مظفر و دکتر حاجی که دیگر اعضای هیات امنا بودند، ماموریت دادند که این موضوع را به صورت جدی رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌های مالی ما تا بهمن ماه 1394 به طول انجامید، ادامه داد: اقدامات لازم در این خصوص در وزارت اطلاعات و قوه قضائیه صورت گرفت و متخلفین در این زمینه مشخص و احصا شدند.

بطحایی اضافه کرد: رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نیز شاهد تمامی این مراحل بود و وزارت اطلاعات، قوه قضائیه رئیس کمیته تحقیق و تفحص به بنده اعلام کردند که هیچ ردپایی مبنی بر اینکه تخلفات مالی از جانب بنده صورت گرفته باشد، وجود ندارد؛ این مسائل را به این دلیل بیان کردم که نمایندگان در این خصوص دغدغه داشتند و باید به این دغدغه ها پاسخ داده می شد.

* حتی از صندوق ذخیره فرهنگیان حق عضویت دریافت نکردم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم افزود: بنده حتی در طی 2 سال عضویت در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، حق عضویت هم دریافت نکردم و همگان در صندوق می توانند در این خصوص شهادت دهند.

وی ادامه داد: همچنین از سوی برخی نمایندگان درخصوص سلامت مالی و تجمل طلبی بنده سوال شد که باید پاسخ دهم بنده به هیچ وجه اهل تجملات نیستم و حتی اتومبیل سواری من خودری تندر مدل 88 ساخت داخل است.

* سند تحول آموزش و پرورش برنامه وزیر آموزش و پرورش است

بطحایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش تصریح کرد: شاید نباید وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی، برنامه ای ارائه دهد، چرا که سند تحول آموزش و پرورش برنامه وزیر معرفی شده است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه این برنامه باید متوازن و مرحله به مرحله اجرایی شود، افزود: برنامه ای که بنده به رئیس جمهور محترم ارائه کردم بر همین مبنا بود، هر چند که این برنامه شکل نامنظمی دارد، چرا که در طی چند ساعت و از 8 شب تا 3 صبح توسط بنده نوشته شده و نقشه عملیاتی این برنامه در زمان دکتر فانی تدوین و آغاز شده است.

وی یادآور شد: از 6 زیر نظام سند تحول، 3 مورد از آن آماده و اجرایی شده و 3 مورد دیگر نیز تا دو ماه آینده اجرایی خواهد شد.

بطحایی با تاکید بر اینکه در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران باید آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموز، جایگاه ویژه ای داشته باشد، تصریح کرد: وقوع فجایعی که همگان چندی پیش از طریق فضای مجازی شاهد آن بودیم، همه بخاطر عدم آموزش در مدارس و عدم آموزش چگونه «نه» گفتن دانش آموزان بود.

* آموزش و پرورش جای تصمیمات هیجانی نیست

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم بیان کرد: باید در محتوای آموزشی کتب درسی دقت جدی شود، البته نباید در آموزش و پرورش تصمیمات هیجانی اتخاذ کرد، چرا که این وزارتخانه جایی نیست که در آن چنین تصمیماتی اتخاذ شود، چرا که چنین تصمیماتی قابل اصلاح نیست و تبعات فراوانی خواهد داشت.

* تشکیل کمیته ای تخصصی برای رسیدگی به مشکلات دانشگاه فرهنگیان

وی درخصوص وضعیت دانشگاه فرهنگیان نیز توضیح داد: به شما نمایندگان مجلس شورای اسلامی قول می دهم چنانچه رأی اعتماد اخذ کردم، کمیته ای تخصصی تشکیل و یک به یک مشکلات دانشگاه فرهنگیان را بررسی و رسیدگی کنیم.

* تعطیلی مراکز تربیت معلم اشتباهی استراتژیک بود

بطحایی، تعطیلی مراکز تربیت معلم را که از نظم و انضباط خاصی برخوردار بودند، اشتباهی استراتژیک خواند و تاکید کرد: باید شرایط را طوری فراهم کرد که دانشگاه فرهنگیان با نظامی جدید، هیچ نقطه ضعفی نداشته باشد.

وی با اشاره به موضوع حق التدریسی‌ها گفت: شاید بنده در این زمینه انتقاداتی داشته باشم و در مرحله کارشناسی به طرح‌های تدوین شده نقد وارد کنم، اما اگر این طرح‌ها یا لوایح به تصویب مجلس برسد، به لحاظ شرعی و قانونی برای بنده و وزارتخانه لازم الاجرا خواهد بود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم در پایان به شاخص نابرابری دستیابی به فرصت های آموزشی در کشور اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این شاخص در کشور ما افزایش پیدا کرده و باید برای آن چاره ای اندیشید و یکی از برنامه های بنده در وزارت آموزش و پرورش در صورت کسب رأی اعتماد تشکیل کارگروهی ویژه برای دستیابی همه دانش آموزان به فرصت‌های برابر آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
-
حیدر
۰۹:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
ایشان کاملا درست و متین می فرمایند رد پایی از ایشان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
یعنی هیچ ردپایی از دخالت در تخلفات وجود ندارد؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
والا من دانشجوی دکترا هستم بیکارم کو کار؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
چرا وجود ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
دمش گرم//هیچ مدرکی و رد پایی از خودش باقی نگذاشته
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
دمش گرم//هیچ مدرکی و رد پایی از خودش باقی نگذاشته
آخرین اخبار