تیترامشب/ طرح مقابله ای مجلس و پیغام شفاف ایران به آمریکا

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیام روشن ایران این است که امریکا هرگاه بخواهد در جهت تضعیف ایران قدمی بردارد، ایران دوگام بلند در جهت تقویت خود برمی دارد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دلایل مجلس برای طرح مقابله ای با تحریم های ضدایرانی آمریکا گفت: بعد از اعمال نظام تحریم های جدید علیه ایران مجلس تصمیم گرفت تا جواب اهانت های آمریکا به ملت بزرگ ایران را به صورت دقیق و حساب شده بدهد.

تیترامشب/ طرح مقابله ای مجلس و پیغام شفاف ایران به آمریکا 

او افزود: آمریکا در تحریم های جدیدش بر ضد ایران تلاش کرد تا بخش های حاکمیتی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کند در حالی که سپاه قدس خودش یکی مبارزان اصلی با پدیده شوم تروریست در منطقه است لذا مجلس در حمایت از بخش حاکمیتی ایران به دفاع از آن پرداخته است.

به گفته بروجردی برای این طرح مقابله ای شخص رئیس مجلس، فراکسیون های مختلف و نیز بخش پژوهش مجلس دست به دست هم دادند تا طرحی را ارائه کنند که نظر همه نمایندگان مجلس را تامین و از حقوق به حقه ایران در مقابل زیاده طلبی های آمریکا دفاع کند.

او در ادامه به پایمردی ملت ایران در مبارزه با آمریکا اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ ایران بعد از 4 دهه که از پیروزی انقلاب همچنان رهنمود امام راحل را در ذهن خود حفظ کرده اند که «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید»؛ مفهوم این کلام ارزشمند این است که آمریکا خود محور شرارت در منطقه و جهان است و در جایی که قتل و غارت و فاجعه ای رخ می دهد پای آمریکا نیز وسط است بطور مثال در حمله به افغانستان و ناآرامی و ناامنی این کشور و یا فجایع سوریه که با گذشت بیش از 5 سال همچنان جولانگاه تروریست هایی است که از حمایت بی چون و چرای آمریکا و متحدانش بهره مند هستند.

او افزود: مجلس وظیفه خود می داند که با توجه به اقدامات تحریک کننده آمریکا در منطقه و علیه ایران، این طرح مقابله ای را به قانون بدل کند تا اجرای آن در راس همه امور قرار بگیرد.

بروجردی در ادامه به نقشه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: واقعیت این است که آمریکا به دنبال عصبانی کردن ایران است تا ایران خود از معاهده بین المللی برجام خارج شود لذا مجلس با علم به این موضوع تلاش کرد تا در طرح مقابله ای گامهای حساب شده ای بردارد و پاسخ آمریکا را به بهترین نحو بدهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پاسخ ایران به اقدامات ضدایرانی آمریکا اقدامی متناظر بوده، افزود: آمریکائیان در طرح تحریم های ضدایرانی به تعریف اصطلاحات و مفاهیم می پردازد که ما هم در این طرح، همین کار را کرده ایم، در بخش سوم به مسائل راهبردی برای مقابله با اقدامات آمریکا اشاره کرده ایم لذا تحقیق و تنظیم این بخش را به دست ارگانهایی سپرده ایم که مرتبط با امنیت ملی هستند لذا در این فرصت 6 تلاش می کنیم تا برنامه ای جامع برای مقابله با تهدیدات آمریکا طرح و برنامه ریزی کنیم.

به گفته بروجردی تمام هنر این طرح مقابله ای با تحریم های ظالمانه آمریکا این است که با مفاد برجام مغایرتی ندارد زیرا در غیر این صورت ایران ناقض برجام می شد که بر خلاف مصالح ملی است.

او در ادامه به اهداف پشت پرده آمریکا از طرح و اعمال این تحرمهای ظالمانه علیه ایران پرده برداشت و گفت: آمریکا به دنبال توقف رشد علمی ایران است و این موضوع را در واکنش به پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ ثابت کرد، واقعیت این است که آمریکا احساس می کند که در برجام بازنده اول و آخر این معاهده بین المللی بوده زیرا ایران هیچ مراوده تجاری با آمریکا ندارد و همین امر آمریکا را تا مرز جنون کشانده است.

او در ادامه گفت: آمریکا در مراودات تجاری خود هرگز به رقابیش رحم نمی کند و در موضوع برجام با چشمانش می بیند که ایران توافقات خوبی با طرف اروپایی داشته اما به آمریکا سلام هم نمی کند! به این ترتیب آمریکا که خود را بیش از پیش تحقیر شده می بیند می خواهد با اعمال تحریمهای جدید این معادله را بهم بزند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از اتهامات بی اساس آمریکا علیه سپاه قدس افزود: آمریکا در حالی سپاه قدس را حامی تروریست معرفی می کند که خود در منطقه حامی داعش و گروه های تروریستی است درحالی که سپاه قدس عامل وحدت و سازندگی در کشور و منطقه هستند.

او گفت: ما با طرح اقدام مقابله ای با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران از خود و ارزشها و مصالح ملی مان دفاع کرده ایم.

او گفت: ما با تقویت نیروی موشکی خود به آمریکا پیغام دادیم که هرگامی در جهت تضعیف ایران قدمی بردارد ما دو گام بلند در جهت تقویت قوای نظامی خود برمی داریم.

تیترامشب/ طرح مقابله ای مجلس و پیغام شفاف ایران به آمریکا

تابش نماینده مجلس دیگر مهمان برنامه درباره علت تدوین طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا" در مجلس شورای اسلامی، گفت: 10 روز پیش کنگره آمریکا این طرح بی ثبات کننده را تصویب کرد و این حاکی از یک وفاق و اجماع در کشور ما برای مقابله با اقدامات تروریستی بود و در جهت حفظ منافع ملی، وفاق ملی وجود دارد.


تابش افزود: در تنظیم این طرح هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا و از نظریه پردازان، اخیرا در مقاله ای به نام "اوضاع جهانی از دید نظم جهانی " نوشت : بعد از شکست های داعش در سوریه و حلب، داعش موقعیت خود را از دست می دهد و اعتراف می کند که کمر بند شیعه در ایران و سوریه و یمن و عراق و چند کشور دیگر در حال گسترش است. اینکه کیسینجر از داعش حمایت می کند یعنی شکست داعش.

تابش ادامه داد: نیروهای غربی چه نظامی، چه دیپلمات ها دنبال این هستند که با توقف برجام مسائلی را بر ما تحمیل کنند پس طرح بنابر خواست مردم و توسط نمایندگان مجلس نتظیم شد و بین نمایندگان در این مورد وفاق وجود داشت و ما در کانون توجه دنیا بودیم.

تابش افزود: روح عامل برجام بر بازدارندگی آن تاکید دارد اما پس از برجام سپاه قدس و نیروهای مسلح بودجه اشان تقویت شد و این به نوعی حمایت از موقعیت منطقه ای ایران بود که تعامل مثبت ایران بود همچنین در جهت منزوی ساختن جهانی آمریکا بود. وی افزود: آمریکا قصد دارد این تعامل را برهم بزند زیرا این طرح برای ما قابلیت اجرا دارد و همین باعث ترس آمریکا شده است.

تابش ادامه داد: طی شش ماه پس از تصویب قانون فرصت دارند تا این قانون را اجرا کنند.

این نماینده مجلس گفت: از نظر ما کلیه دستگاه های آمریکا تروریستی هستند و این نشان می دهد که واشنگتن حتی به هم پیمانان خود هم رحم نمی کند.
وی افزود: نقض برجام، گام اول است و گام های دیگر هم در راه است و بیشتر آسیب پذیری این مصوبه متوجه روسیه و کره شمالی شده است.
تابش تاکید کرد: اگر برجام نقض شود، بر تعهدات قبلی ما اشکالی وارد نمی شود و متناسب با اقدام آمریکا ما هم اقداماتی انجام خواهیم داد و به سمت احیای برنامه هسته ای پیش خواهیم رفت و هوشمندانه عمل خواهیم کرد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

بررسی موشکافانه مسائل مربوط به اقدامات اخیر امریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
بازهم میگم بهترین جواب تحریم موشکی ساخت موشک قاره پیماست
آخرین اخبار