وزیر خارجه الجزایر: بحران میان کشورهای عربی بسیار پیچیده است

وزیر خارجه الجزایر در مورد بحران موجود میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت این بحران بسیار پیچیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر «واج»، «عبدالقادر مساهل» وزیر خارجه الجزایر روز یکشنبه با بیان اینکه سفر دوره ای وی به کشوهای عربی در چارچوب ارائه یک ابتکار عمل برای حل بحران موجود میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نبوده است، گفت: این بحران بسیار پیچیده است و حل آن نیازمند زمان است.
 
مساهل افزود: الجزایر از جمله نخستین کشورهایی بود که بیانیه ای صادر کرد و خواستار حل این بحران از طریق سیاسی و گفت و گو و از طریق شورای همکاری خلیج فارس شد.
 
وزیر خارجه الجزایر تاکید کرد که الجزایر به همه کشورهای عربی به یک چشم نگاه می کند، با همه رابطه خوبی دارد و در امور داخلی هیچ یک دخالت نمی کند.
 
مساهل در خصوص بحران لیبی نیز گفت: الجزایر به دور از دیپلماسی نمایشی، تلاش زیادی برای حل این بحران کرده است و طرف های مختلف درگیری در این کشور نیز از این نقش الجزایر قدردانی کرده اند.
 
وی در خصوص نتایج سفر خود به 9 کشورعربی نیز گفت: این سفر بسیار مفید بود و برای نخستین بار امکان تشکیل کمیسیون های اقتصادی مشترک را فراهم آورد و در این سفر معلوم شد که مسئولان کشورهای عربی تمایل دارند هماهنگی و مشورت های بیشتری برای حل مشکلات در منطقه انجام شود.
 
انتهای پیام/  

وزیر خارجه الجزایر بحران بین کشورهای عربی را پیچیده خواند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار