رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر؛

صیادان غیرمجاز ماهی در دام افتادند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر اعلام کرد: 3 صیاد غیرمجاز ماهی در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی فتحی نیا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در خصوص این خبر بیان داشت: در پی گشت شبانه روزی مشترک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شوشتر و گتوند در عملیات زمینی و آبی در حوزه رودخانه کارون در روزهای اخیر، 3 متخلف صید غیرمجاز ماهی به وسیله الکتروشوکر دستگیر و از آن ها تعداد ۲۲۰ قطعه ماهی به همراه 3 فروند قایق، یک دستگاه موتوربرق، 3 دستگاه الکتروشوکر و ۶ عدد باطری کشف و ضبط و پس از تنظیم صورت جلسه برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی اظهار کرد: در روزهای اخیر، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره همراه با نیروهای اداره گتوند پس از چندین ساعت عملیات کمین زمینی و گشت آبی موفق به شناسایی 3 فروند قایق درحال صید ماهی توسط جریان الکتریکی در رودخانه کارون شدند و با کمین در محل های گذر و نیز بارگیری و با تعقیب و گریز شبانه آن ها، موفق شدن هر 3 متخلف را همراه با ادوات و وسایل صید آن ها دستگیر نمایند.
فتحی نیا اذعان داشت: متخلفان براساس بند «الف» ماده ۱۰ و بند «ج» ماده ۱۱ قانون شکار و صید برای رسیدگی به پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر افزود: استفاده از دستگاه شوک الکتریکی از روش‌های غیرقانونی و غیراخلاقی صید ماهی است که علاوه بر ماهیان، موجب از بین رفتن و فلج کردن سایر آبزیان نیز می‌شود و متأسفانه به روشی رایج برای صید ماهی در آب های خوزستان تبدیل شده است.
وی گفت: این شیوه صید ماهی، می تواند حیات تمامی آبزیان و جمعیت و تنوع زیستی آن ها را با خطرات جدی مواجه کرده به همین دلیل این اداره حسب وظیفه قانونی و با وجود کمبود امکانات، تمام تلاش خود را برای مقابله با این تخلفات انجام می دهد.
انتهای پیام/گ

دستگیری صیادان غیرمجاز در شوشتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.