روزبهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خرید تضمینی ۸۳ هزارتن برگ سبز چای/۶۴ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای گفت: تا به امروز ۸۳ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

خرید تضمینی ۸۳ هزارتن برگ سبز چای/۶۴ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شدمحمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت برداشت برگ سبز چای اظهار داشت: تا به امروز 83 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 165 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گفته وی 45 درصد این میزان، برگ سبزچای درجه یک و 55 درصد درجه دو است.

روزبهان ادامه داد: تا کنون 107 میلیارد تومان بهای برگ سبز تحویلی معادل 64 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای از کاهش 10 درصدی تولید برگ سبز چای خبر داد و گفت: سال گذشته تولید برگ سبز چای به سبب نزولات بی سابقه باران طی 50 سال اخیر با رشد 60 درصدی همراه بود که در سال جاری در پی کاهش میزان بارش، تولید روند نزولی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 18 هزار و 500 تن چای خشک از این میزان خرید تضمینی استحصال شده، بیان کرد:  تا پایان فصل برداشت برگ سبز چای انتظار می رود که میزان تولید چای خشک به رقم سال گذشته برسد.

این مقام مسئول درباه میزان فروش چای خشک تولیدی در سال جاری اظهار داشت: علی رغم کاهش مصرف چای در فصل تابستان باید گفت که در فروش چای خشک تولیدی مشکلی وجود ندارد، به طوریکه تا پایان سال پیش بینی می شود که تمامی چای های تولیدی به فروش رسد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان فصل برداشت نمی توان آمار دقیقی از میزان درآمد چایکاران را اعلام کرد، افزود: پیش بینی می شود که در صورت تحقق میزان تولید برگ سبز چای همانند سال گذشته، درآمد چایکاران با افزایش 7 تا 10 درصدی روبرو شود.

انتهای پیام/

 آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار