مدیرکل ثبت احوال استان قم:

ثبت‌نام کارت هوشمند جایگاه مطلوبی در کشور ندارد

مرادی گفت:ثبت نام کارت هوشمند ملی آمار قابل توجهی در استان نداشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛خلیل مرادی،مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت:استان در مورد ثبت‌نام کارت هوشمند جایگاه مطلوبی در کشور ندارد چرا که این طرح به صورت نمونه در قم آغاز شده اما اکنون قم رتبه بیست و نهم را به خود اختصاص داده است، برای دریافت کارت هوشمند 38 درصد ثبت‌نام داشته‌ایم.

خلیل مرادی یکشنبه شب در شورای هماهنگی ثبت احوال و شورای راهبردی جمعیت که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه دفاتر ثبت احوال باید نسبت به ثبت وقایع از بسترهای الکترونیکی و آنلاین استفاده کنند، افزود: قم رتبه بیست و نهم صدور کارت ملی هوشمند را به خود اختصاص داده است

مدیرکل ثبت احوال استان قم تصریح کرد:نداشتن دسترسی به اطلاعات بیمارستان‌های خصوصی را نشان از وجود مشکلات زیرساختی دانست و اکنون در حال پیگیری‌های لازم هستیم تا بتوانیم گزارش‌های آنلاین و دریافت اطلاعات لازم را در این بیمارستان‌ها داشته باشیم.

مرادی مطرح کرد: با اشاره به اینکه اکنون مشارکت دهیاری‌ها در ثبت وقایع تولد، فوت و ازدواج بیشتر شده است، در مردادماه نزدیک به 15 هزار مورد ثبت‌نام برای دریافت کارت هوشمند انجام شده است؛ سال 94 و سال گذشته تعداد ایستگاه‌های ثبت درخواست دریافت کارت ملی هوشمند کم بوده است اما امسال با اختصاص بیش از 50 مرکز، ظرفیت هزار و 500 ثبت‌نام در روز را فراهم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان برای ثبت وقایع فوت و تولد همکاری مطلوبی با اداره‌کل ثبت احوال استان قم داشته است به همین علت اکنون 99.56 درصد از ولادت‌ها را به صورت آنلاین یا طی 15 روز به ثبت رسانده‌ایم.

مرادی عنوان کرد:با تاکید بر اینکه کارت‌های هوشمند طی 20 تا 30 روز تحویل متقاضیان داده می‌شود، ایستگاه‌های سیار برای مراجعه به برخی از مجموعه‌های خاص از جمله مراکز بهزیستی درنظر گرفته شده است؛ امیدواریم بتوانیم با مشارکت دهیارها ایستگاه‌هایی را در روستاها ایجاد کنیم و کارت‌های روستاییان را در کمترین زمان صادر کنیم تا از ترددهای اضافه نیز جلوگیری کنیم.

مرادی یادآور شد: رشد جمعیتی استان قم در سال 94 نسبت به سال 93 پنج درصد افزایش داشته اما این آمار در سال 95 نسبت به سال 94 هشت درصد کاهش داشته و در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته سه درصد کاهش داشته‌ایم به همین علت باید موضوع فرزندآوری را با مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما، رسانه‌ها، شهرداری و علوم پزشکی به صورت ویژه‌تر مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان قم افزود:با بیان اینکه باید نسبت به اتباع نسبت آمارهای مشخصی را جمع‌آوری کنیم، هر چند برخی از اتباع طی مدت‌های چند ساله در استان قم ساکن هستند اما با توجه به اینکه همانند دیگر مردم استان از خدمات مختلف استفاده می‌کنند باید آمار آنها را نیز درنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد:با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید در برنامه‌های مختلف آماری همراه اداره‌کل ثبت احوال استان قم باشد، بخش قابل توجهی از برنامه‌های این اداره‌کل از جمله صدور کارت ملی هوشمند نیازمند اطلاع‌رسانی گسترده است به همین علت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید مشارکت جامعی با این مجموعه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد ثبت‌نام کارت هوشمند نیز استان جایگاه مطلوبی در کشور ندارد چرا که این طرح به صورت نمونه در قم آغاز شده اما اکنون قم رتبه بیست و نهم را به خود اختصاص داده است، برای دریافت کارت هوشمند 38 درصد ثبت‌نام داشته‌ایم در حالی که این آمار در استان‌های دیگر به 50 درصد رسیده است.

انتهای پیام/ح

15هزارثبت نام برای دریافت کارت هوشمندملی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار